RECENZIA: Cassandra Clare - Polnočná dáma

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: The Midnight Lady
Počet strán: 584
Rok vydania: 2017
Séria: Tajomná temnota
Hodnotenie na Goodreads: 4.48

Keď mala Emma Carstairsová dvanásť rokov spolu so súrodencami Blackthornovcami sa jej podarilo ujsť pred útokom Sebastiana Morgensterna do Idrisu. Tam zistila, že jej rodičia umreli. Aj napriek naliehaniu aby študovala na Tieňoloveckej akadémii, Emma radšej prijme runu parabai spolu s Julianom a zostane bývať v Inštitúte v Los Angeles. O niekoľko rokov, keď majú obaja sedemnásť, v Los Angeles spôsobí rozruch séria tajomných vrážd. Medzitým sa z Emmy stala skutočná bojovníčka, ktorú nič nezastaví. Na telách zavraždených sa nachádzajú prastaré symboly a to sa jej nezdá. Ak chce záhadu rozlúštiť, musí zistiť kto zabil jej rodičov. Preto sa musí rozhodnúť, či chce poznať pravdu a pomstiť sa alebo bude stáť po boku Blackthornovcov.

Casssandra Clare už pred desiatimi rokmi stvorila svet Tieňolovcov. Tri série, niekoľko doplnkových kníh, film a úspešný seriál. Príbeh prvého dielu novej série Tajomná temnota je zasadený do obdobia niekoľkých rokov po Temnej vojne. Priznám sa, že Polnočnú dámu som čítala už po druhýkrát. Prvý raz som neodolala a prečítala ju krátko po vydaní, no a teraz v preklade. Spočiatku som mala problém si zvyknúť na iné postavy ako Jace s Clary či Will a Tessa, no rýchlo som sa oťukala. Príbeh sa veľmi dobre číta, keďže je akčný, pútavý a zaujímavý. Čitateľ, ktorý sa už vyzná v tieňoloveckom univerze si rozhodne príde na svoje. Autorka klasicky pridala veľa nových postáv, akcie a nebezpečenstva. Mňa to nesmierne bavilo, obzvlášť ma zaujalo to, že kniha ponúka lepšie nakuknutie do férskeho sveta, ktorý je veľmi lákavý.

V Polnočnej dáme autorka predstavila veľa nových postáv, ale zároveň postavy, ktoré ako tak poznáme. Objavil sa v nej všetkým známy Magnus Bane, lebo bez neho by to ani nebola tieňolovecká kniha. S Emmou, Julianom aj ostatnými Blackthornovcami sme už stretli, no tu máme lepšiu možnosť spoznať ich. Emma dospela, vyrástla a stala sa z nej výborná bojovníčka. Veľmi sa mi páčila jej zvedavosť, odhodlanosť a tiež láska k jej blížnym. Často bola aj nerozvážna, čo nie vždy skončilo dobre. Zaujal ma tiež Julian, ktorý robil všetko pre svoju rodinu. Bol veľmi obetavý, ochranársky a odvážny. Tiež ma veľmi bavil Mark Blackthorn, ktorý bol spočiatku naozaj zlomený a nevedel čo so sebou. Postupne sa však jeho stav zlepšoval a čitateľ ho bližšie spoznáva. Rovnako sa mi páčili aj iné postavy ako napríklad Cristina, ktorá bola naozaj výborná.

Polnočná dáma je kniha, ktorá je skvelým pokračovaním ságy. Má skvelý príbeh, ktorý je akčný, pútavý a čitateľa vtiahne do príbehu. Ja som ho veľmi užila, keďže trochu rozoberá tieňoloveckú históriu či príbehy. Autorka svoj svet opäť rozšírila, takže čitateľ si rozširuje znalosti postavách a zároveň zisťuje, čo sa dialo ďalej s už známymi hrdinami. Túto knihu odporúčam každému, kto čítal tie predchádzajúce, pretože ho určite ohromí. Tiež v nej meníme prostredie, keďže z New Yorku sa posúvame do Los Angeles. Nedávno v angličtine vyšlo pokračovanie tejto knihy pod názvom Lord of Shadows, ktoré v preklade vyjde budúci rok! Pre mňa to je kniha, ktorú som si naozaj užila a núti ma prečítať si jednu z mojich obľúbených sérii zas. Príbeh ponúka útek do iného sveta, ktorý vás donúti zabudnúť na ten smrteľnícky.