utorok 15. septembra 2015

RECENZIA: Katarína Páleníková - Láska cez oceán

Autor: Katarína Páleníková
Názov: Láska cez oceán
Počet strán: 320
Hodnotenie na Goodreads: 4.00

Hanka a Zuzka sú dvojičky a vyzerajú na vlas rovnako. Už ako deti si sľúbili, že budú nerozlučné a budú navždy spolu. Keď sa ich rodičia rozvedú, ich cesty zmenia smer. Rozdeľuje ich len jedna cesta električkou, ale predsa len je každá iná. Zuzka sa dostane do sveta modelingu a cestuje po celom svete. Úspech na ňu nenechal dlho čakať a dostáva sa do povedomia verejnosti. Hana zostáva doma, užíva si obyčajný život tínedžerky, študuje a dospieva. Postupne nachádza lásku, nových priateľov a aj jej sestra sa k nej vždy vracia. Zuzka tiež nachádza lásku a spolu s priateľom sa dostávajú za Atlantik. Dvojičky teda delí niekoľko tisíc kilometrov a vzniká medzi nimi obrovská priepasť. Ale aj napriek tomu sú sestry, ktoré spája jedinečné puto dvojičiek.

Katarína Páleníková je autorka knihy Pod talianskymi hviezdami, ktoré som nejako nezaujali a nemala som potrebu ju čítať. Ale Láska cez oceán ma zaujala a musím povedať, že som sklamaná nezostala. Bola som prekvapená štýlom autorky, ktorá ma vedel prilákať k príbehu. Keď som to čítala, páčilo sa mi, kam to smerovalo. Neboli tam prázdne miesta, čo bolo super, lebo som sa nenudila. Dej bol jednoduchý, občas trošku surreálny, ale zároveň príjemný na čítanie. Nebolo tam nič svetoborné, ale bolo to jednoduché a čitateľné. Námet bol zaujímavý, hoci Zuzkina časť mi prišla pritiahnutá za vlasy, ale dalo sa to zvládnuť. Takže ja som bola spokojná, lebo som si čítanie vážne užila.

Keď sa mám vyjadriť k postavím, je môj názor rôznorodý. Hana mi bola veľmi sympatická, bola príjemná, jemná, ale zároveň ohnivá. Bolo to dievča, ktoré by som si vybrala za kamarátku, lebo to bola zaujímavá a talentovaná. A tiež tichá, šikovná a inteligentná. Zuzka bola taký človek, ktorého zaujíma móda, čačky-mačky, proste mi vadila. Lukáš bol zvláštny chalan. Raz sa mi pozdával, druhýkrát nie, bolo to s ním ako na hojdačke. Vedel byť milý, príjemný, ale zároveň ma vedel vytočiť., hoci skôr sa mi pozdával. Matúš, priateľ Hanky, zas bol taký dvojtvárny. Bol fakt zaujímavý, veľmi sa páčil, ale občas sa správal fakt divne. Postavy boli fajn, boli premyslený, každý smeroval svojou cestou, ktorá bola zaujímavá a vznikol naozaj zaujímavý koniec. Každá postava sa vyvíjala, lebo starla a dospievala, čo sa mi veľmi páčilo.

V poslednej dobe mám problém s pôvodnou slovenskou tvorbou, pretože máloktorá kniha ma zaujme. A však Láska cez oceán bola zaujímavá a námet ma zaujal. Oceňujem autorkin štýl a jej rozprávačský talent, ktorý príbeh skvelo podal. Bolo to jednoduché čítanie, ale bola to výborná oddychovka. Keď som sa chystala ju čítať, nečakala som, že sa mi bude páčiť tak veľmi. No neľutovala som a páčilo sa mi to. Lásku cez oceán môžem odporučiť hlavne fanúšikom slovenskej tvorby a beletrie. Táto kniha vás určite zaujme a myslím, že ju môžem odporučiť ako zaujímavú oddychovú literatúru.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ