RECENZIA: Richelle Mead - Posledná obeť

Autor: Richelle Mead
Originálny názov: The Last Sacrifice
Počet strán: 520
Séria: Upírska akadémia
Hodnotenie na Goodreads: 4.46

Rose Hathawayová pred pár rokmi ušla z Akadémie sv. Vladimíra spolu s Lissou, poslednou Dragomírovou. Keď ich zajali, spoznala Dimitriho Belikova, strážcu, do ktorého sa bezvýhradne zamilovala. Teraz však sedí vo väzení a čaká na verdikt. A to výnimočne Rose nič nespravila. Niekto jej totiž hodil na krk vraždu kráľovnej Tatiany. Preto sa spolieha na svojich priateľov, ktorí jej môžu pomôcť očistiť dobré meno. Ako odvrátenie pozornosti Lissa kandiduje na kráľovnú a tak sa aj ona dostáva pod tlak verejnosti. Rose spolu s Lissou hľadajú riešenie konfliktov, ktoré komplikujú ich životy. A tak sa musia obe obetovať aj pri hrozbe, že stratia jedna druhú a nič nedopadne tak, ako plánovali.

Konečne sme sa dočkali veľkolepého záveru fenomenálnej Upírskej akadémie. Táto séria s upírskou tematikou, ktorá bravúrne vyrozprávala Richelle Mead. Oslovila ma hlavne svojou nezvyčajnou verziou upírov, rozdelených na dampírov, morojov a strigojov. Tento príbeh je magický, vtipný, epický a výborne vyrozprávaný. Autorka pridala veľa akcie a napätia, ktoré celú sériu sprevádza. Mňa na tejto sérii baví hlavne to, že som sa nikdy nenudila a autorka mi pritiahla k čítaniu hneď prvej strany, čiže som sa nevedela odtrhnúť. Podľa mňa si Meadová dala na každom diele nesmierne záležať a bolo to tak aj pri tom záverečnom. Pri jeho čítaní som stále myslela na to, že je koniec. Je to totiž jedna z mojich obľúbených sérii, ktorej koniec ma prekvapil, ale rozhodne stál za to.

Postavy ma veľmi bavili. Už zo začiatku príbehu som mala svojich obľúbencov. Väčšina z nich si svoju pozíciu udržala celú dobu. Taká Rose sa mi pozdávala stále. Je to výborná hrdinka plná energie a entuziazmu, no zároveň prejavovala aj veľa citov. Toľkokrát by som sa pre ňu aj pobila, lebo ona bola proste taká kick-ass žena, že si to jednoducho zaslúžila. Patrí medzi moje obľúbené hrdinka a obdivujem ju hlavne kvôli jej odvahe. Dimitri, ááá, dokonalý Dimitri. Kvôli tomuto chlapovi by som sa aj po rusky naučila. Neviem prečo, ale aj on sa mi páčil od prvého momentu. Však ten chlap by porazil aj horu, proste bol skvelý hrdina a pre mňa ten pravý pre Rose. A hoci mám veľmi rada Adriana, ktorý je tiež perfektný, k nej mi nesedel. Bol divoký, bolo by zaujímavý stretnúť sa s ním a tiež niečo vypiť, ale s ňou proste nie. Ak by som zobrala postavy iba za posledný diel, musím povedať, že prešli výrazným posunom. Činy niektorých ma prekvapili a vlastne doteraz nad nimi krútim hlavou. No výborne to zapadlo do príbehu, ktorý bol dokonalý.

Posledná obeť bola výborná zo všetkých stránok. Dej bol akčný, mal veľa romantických momentov a tiež sa v ňom veľa odohralo. Výborne gradoval do epického záveru, ktorý som vlastne vôbec nečakala. Teda mala som úplne iné predstavy a skončilo to tak, že som bola nadmieru spokojná. Richelle opäť predviedla svoje majstrovské spisovateľské schopnosti a príbehu dala všetko, čo mohla. Bolo to dokonalé, vlastne celá séria je a preto ju odporúčam všetkým, lebo potenciál na to má. Mne sa hlavne páčil humor, ktorý tam úplne sedel a tie hlášky sú priam legendárne. Neviem sa dočkať, kedy si ju prečítam znova!