RECENZIA: Martin Petro - A predsa sa točí

Autor: Martin Petro
Názov: A predsa sa točí
Vydavateľstvo: Evitapress
Počet strán: 335
Hodnotenie na Goodreads: 4.00

Nino žil obyčajný život človeka s neobyčajným menom. Jeho denná rutina sa zmenila po tom ako jeho osemnásťročná priateľka Gabila otehotnela. A tak je sotva dospelý chalan nútený sa starať o rodinu. Jeho svokor naňho tlačí, že nezarába dosť a preto maká a chce mu zapáčiť a stať sa ideálnym zaťom. Snaží sa domov nosiť, čo najviac peňazí, avšak vymkne sa mu to spod rúk. Tak vznikla jeho závislosť. Preto sa dostáva do sanatória, kde sa lieči a odpykáva svoje hriechy. Pomaly sa pripravuje na návrat do reálneho života. Dostane druhú šancu? Lebo pomoc občas potrebuje každý z nás!

A predsa sa točí. Známy výrok Gallilea Galilei sa odvoláva na heliocentrizmus. V tejto knihe však nejde o fyziku či astronómiu, ale o ľudské zlyhanie. Druhý román Martina Petra bol iný ako Klinika lásky, hoci odvolávanie na ňu ma veľmi pobavilo. Tá bola viac komickejšia, pri čom tento román bol vážnejší. Rozoberal tému ľudskej závislosti, ktorá sa prejavuje vo viacerých formách. Práve Nino je človek, ktorý sa vďaka túžbe zabezpečiť rodinu stal hazardným hráčom. A presne v tom momente zlyhal jeho život. Táto kniha o tomto "životnom štýle" hovorí veľmi pravdivo a otvorene. Martin skvelo vyrozprával pocity takto skúšaného človek, čo sa mi veľmi páčilo.

Nino, hlavný hrdina tejto knihy, bol veľmi špecifická postava. Jeho život začal úplne obyčajne a práve jeho závislosť a postupná liečba spolu s návratom do života ma veľmi zaujali. Keďže príbeh bol vyrozprávaný z viacerých časových rovín, čitateľ môže spoznať rôzne podoby a stavy postáv. V každej dobe boli iní a menili sa takmer neustále. Mne sa najviac páčili hrdinovia súčasnosti, keďže sa snažili vyriešiť problémy, ktoré vznikli a tiež niektoré postavy dospeli. Tiež sa mi páčilo zázemie, ktoré Nino mal, pretože jeho mama bola vážne zlatá osoba. Tiež sa mi páčila jeho žena Gabika, ktorá mala ťažký život. A najviac sa mi asi pozdával jeho syn Majo, ktorý mal veľkú pravdu aj keď bol ešte veľmi mladý. Nik nemyslel ako závislosť jeho otca môže vplývať na dieťa, čo bol vlastne veľmi zaujímavé a hlavne vzťahy medzi týmito dvomi postavami.

Martin Petro opäť prekvapil a aj so svojou druhou knihou ma veľmi zaujal. Téma tohto románu je veľmi aktuálna,, závislosti sú vo všeobecnosti veľmi nebezpečné a autor gamblerstvo skvelo rozobral. Páčilo sa mi prevedenie, striedanie časových rovín a zápletka. Vyvrcholenie a úplný záver bol skvelý prepracovaný, čo ma veľmi zaujalo. Bolo tu pár prázdnych miest, ale ti považujem za zanedbateľné. Ak hľadáte slovenskú knihu, ktorá je výborne napísaná a má skvelú pointu, tak určite siahnite po tejto. Pretože ja ju môžem len odporúčať a myslím, že zaujať môže mnohých čitateľov!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem autorovi.