RECENZIA: A. G. Riddle - Tajomný gén Atlantídy

Autor: A. G. Riddle
Originálny  názov: Atlantis Code
Počet strán: 360
Séria. Záhada pôvodu
Hodnotenie na Goodreads: 3.67
Hodnotenie: 3/5

História vývinu človeka bola, a aj vždy bude tak trochu záhada. Mystérium ľudskej evolúcie sa už mnoho vedcov pokúsilo vyriešiť. Až napokon výskumná loď na pobreží Antarktídy objavila niečo neobvyklé, a to ľudskú štruktúru, ktorá nie je prirodzená. A preto sa tajomná spoločnosť s názvom Immari rozhodne posunúť ľudstvo na ďalší vývojový stupeň. Doktorka Kate Warnerová sa presťahovala do Jakarty, kde sa jej podarilo objaviť liek na autizmus. Avšak nie je to to, čo si myslela, ale niečo oveľa nebezpečnejšie. Spolu s agentom Davidom sa rozhodnúť vyriešiť tajomstvo génu Atlantídy a ľudského pôvodu. Avšak tajomná Immari je im v stopách a sú schopní všetkého, aj zabiť väčšinu populácie. Kate s Davidom však majú moc ich zastaviť!

Tajomný gén Atlantídy je výborný triler, ktorý rozoberá genetiku, biológiu a vznik populácie. Jeho téma ma veľmi zaujala a preto som sa ho rozhodla prečítať. Bolo to veľmi dobre napísané, páčilo sa mi zmena pohľadov a krátke kapitoly. Bolo tam množstvo odborných informácií, v ktorých však bolo ťažké rozlíšiť realitu od fikcie. Ako je napísané v oficiálnej anotácii, je to technotriler, čo vlastne ani netuším, čo je. A stále som z tejto knihy trošku zmätená. Ale skôr si myslím, že je to dobrý román, ktorý by však mohol byť aj lepší. Zmenila by som dynamiku, pridala viac napätia a zrušila pár nudných momentov. Milovníkom odhaľovania a originality to však môžem vrelo odporučiť.

K postavám sa veľmi vyjadriť neviem, ale veľmi ma zaujala Kate. Páčila sa mi jej odvaha a inteligencia, zároveň bola aj veľmi odhodlaná a tiež priateľská. Preto ju môžem označiť ako výbornú hlavnú hrdinku. David sa mi páčil tiež. Pri ňom bola zaujímavá jeho minulosť a schopnosti. Myslím, že najviac ma však fascinovala spoločnosť Immari na čele s Dorianom Sloanom. Práve táto postava bola zaujímavá a neustále sa vyvíjala. Tieto postavy zamiešali dej, no je ich ťažké charakterizovať a rozobrať. Niekedy boli úplne bezcitne, občas kruté a niekedy vám ich je proste ľúto. Menilo sa to totiž každú chvíľu.

Keď som sa snažila začať čítať túto knihu, mala som menší problém. Najprv som ju po pár stranách odložila a až na druhý pokus to vyšlo. Priznám sa, že som čakala trošku viac. Nesmierne mi vadili siahodlhé opisy. Tie by som zrušila veľmi rýchlo. Bolo to zaujímavé, ale mám aj nejaké výhrady. Keď som s touto knihou končila, bola som spokojná. Som zvedavá kam sa príbeh bude uberať a ako to skončí. Na záver môžem povedať, že ak máte radi napätie, genetiku, sprisahania a odhaľovanie tajomstiev, určite skúste aj Tajomný gén Atlantídy, pretože to bude pre vás pravé orechové! Autor má obrovskú fantáziu a stále ma zaráža, ako ho toto vôbec napadlo. Ak ste túto knihu už čítali, určite vás poteší, že druhý diel s názvom Desivý mor Atlantídy sa dostane na pulty kníhkupectiev už v októbri!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ!
Knihu si môžete kúpiť za výbornú cenu na tejto stránke