pondelok, 17. augusta 2015

RECENZIA: Rick Riordan - Kliatba Titanov

Autor: Percy Jackson
Originálny názov: The Titan's Curse
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 343
Rok vydania: 2010
Séria: Percy Jackson
Hodnotenie na Goodreads: 4.31
Hodnotenie: 5/5

O tom, že Percy Jackson poloboh a jeho otcom je všemocný Poseidón, už viete. Jeho priateľov Annabeth, Tysona a Grovera, či najnovšie aj Táliu poznáte tiež. No čo keď počas výpravy zmizne Annabeth a spolu s ňou aj bohyňa Artemis? Čo majú za lubom a čomu sú na stope? To Percy netuší, ale napriek tomu vezme na seba kliatbu Titanov, ktorá má splniť proroctvo. No jeden z piatich sa vrátiť nemusí. A preto sa syn Poseidóna spolu so svojimi priateľmi vyberie na ďalšiu životunebezpečnú výpravu. Pretože Titani nemôžu povstať a Percy sa nesmie vzdať, ale tvrdo bojovať!

Percy Jackson pokračuje. V treťom diele sa Percy dostáva do nebezpečenstva, keďže sa zamotal do kliatby Titanov. Príbeh sa výborne posunul ďalej, bol skvelo vygradovaný a ja som sa opäť nemohla odtrhnúť od čítania. Skvelé bolo pridanie ďalších postáv a mytológia. Rick Riordan pokračoval s týmto výnimočným príbehom úplne bezchybne. Tento diel mi prišiel trošku temnejší, či už kvôli úmrtiam, ale aj vďaka smeru, ktorým sa kniha uberala. Záver tejto časti bol perfektný, bolo skvelé vyvrcholenie, ktoré vás bude nútiť čítať ďalej a ďalej! Ďalším plus bola určite lokácia, keďže tentokrát sme sa dostali aj východné pobrežie. Beriem to ako výborný posun, ktorý má u mňa určite bonusový bod.

Postavy ma milo prekvapili. Okrem stálic sa tu mali možnosť prejaviť aj nováčikovia. Tália sa mi veľmi páčila, bola to výborná badass hrdinka, ktorá sa nevzdávala a práve to jej odhodlanie bolo veľmi obdivuhodné. Percy bol vážne skvelý, ako vždy. Jeho odvaha, ochota a rozhodnosť ma vždy veľmi posmelia ísť ďalej. Annabeth ma ohromuje svojou inteligenciou a bystrosťou. Myslím, že patrí k mojim obľúbeným hrdinkám. Trošku mi pripomína Hermionu, čo však nevidím ako negatívum, ale ako plus, pretože aj ona je skvelá. Páčili sa mi nové postavy. Taká Artemis bola úplne perfektná, keďže patrí medzi moje obľúbené bohyne a mýtické bytosti. Ďalej sa mi páčili Nico a Zoe. Tieto dve postavy veľmi oživili tento diel a boli naozaj výborne premyslené.

Tretí diel Percyho Jacksona bola výborne napísaný. Rick Riordan napísal geniálnu sériu, v ktorej diel po diele uchvacuje čitateľov a to aj vrátane mňa. Čítanie tohto som si taktiež veľmi užila a nemohla som sa odtrhnúť. Určite ju budem odporúčať ďalej, keďže to patrí medzi moje all time favorite série, ktoré môžem čítať stále dookola. Ak vás zaujíma mytológia či história, určite siahnite po týchto knihách. Veľkým pozitívom je humor, ktorý skvelo doplňuje príbeh a pasuje tam. Teda ak váhate, či to bude pre vás to práve orechové, tak neváhajte. Bezvýhradne môžem odporučiť nielen tento diel, ale aj celú sériu kvôli jej originalite, prepracovanosti a perfektným postavám!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete kúpiť na tomto odkaze. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára