RECENZIA: Rick Riordan - Zlodej blesku

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Lightning Thief
Počet strán: 400
Rok vydania: 2009
Séria: Percy Jackson
Hodnotenia na Goodreads: 4.19

Percy Jackson je dvanásťročný chalan, ktorý si myslel, že je úplne normálny puberťák. Teda okrem toho, že ho majú opäť vyhodiť zo školy. Okolo neho sa však začínajú diaťnevysvetliteľné veci. Následne zistí, že nie je tak obyčajný, ako si myslel. Jeho otec nie je nik iný ako boh mora z gréckych mýtov, Poseidon. Percy sa tak dostáva do veľkého nebezpečenstva. Zeus, vládca oblohy a blesku, ho obviňuje z krádeže blesku, jeho najmocnejšej zbrane. A tak sa rozhodne dokázať svoju nevinu a nájsť blesk spolu s jeho zlodejom. Pomáhajú mu Annabeth, dcéra Atény a Grover, satyr, ktorý je jeho ochrancom. Nepriateľ však môže byť nebezpečnejší, než sa pôvodne zdal.

Už od ranného veku ma fascinujú grécky mýty a báje, kde sa hrdinovia vzpierajú bohom a snažia sa pokoriť rôzne prekážky. A pred desiatimi rokmi vznikol úžasný svet Percyho Jacksona, kde sa tieto mýtické bytosti presunuli do súčasnej Ameriky. Celá táto myšlienka sa mi pozdáva a svet polobohov si ma neskutočne získal. Milujem túto sériu, no na rereading som sa dlho odhodlávala. No Percy ma nesklamal a prvý diel som prečítala za jeden deň a nedokázala som sa odtrhnúť. A vôbec ma netrápilo, že som to už čítala, užívala som si to ako prvýkrát. Rick Riordan vie dokonale prilákať čitateľa svojím rozprávačským talentom, do ktorého pridáva veľa vtipu, čo naozaj oceňujem.

Postavy, tie sú myslím už každému dobre známe. Percy je outsider, z ktorého sa stáva hrdina a možno to znie ako klišé, no nie je. Je to absolútne dokonalé, lebo  jeho postava je prepracovaná, vtipná, odhodlaná, zaujímavá a originálna. A aj keď mi bol vekom vcelku vzdialený, páčil sa mi a chápala som ho. Annabeth je zas skvelá badass hrdinka, ktorá vám dodáva pocit, že aj vy môžete hocičo dokázať a netreba sa nechať zastaviť neúspechom. Grover, tento chlap (koza, satyr, capko) je jednoducho perfektný! Zbožňujem každú jednu vetu, čo vypustil z úst. Jeho aj všetky ostatné postavy mám veľmi rada. Hlavne ich humor a vtipné prvky, tie boli dokonalé.

Zlodej blesku je vynikajúci úvod do originálnej série Ricka Riordana. Je tak výborne napísaná, že ani neviete ako a ste na konci prvého dielu, čo vás núti čítať ďalej a ďalej. Ja som ju veľmi užila, páčila sa mi téma mytológie a bájnych bytostí, ktorá ma vždy veľmi zaujímala. Určite by som ju odporučila mladším čitateľom, no tí starší by si tiež prišli na svoje. Je to veľmi dobrá middle grade séria, ktorá však zaujme aj milovníkov young adult. Momentálne čítam druhý diel s názvom More oblúd, ktoré je tiež veľmi dobré a teším sa, kedy ho dočítam. Zlodeja blesku hodnotím veľmi vysoko a môžem len a len odporúčam, preto neváhajte a prečítajte si ho!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment!
Knihu si môžete kúpiť vo výbornej akcii na tejto stránke!