RECENZIA: Rick Riordan - More oblúd

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Sea of Monsters
Počet strán: 304
Rok vydania: 2010
Séria: Percy Jackson
Hodnotenie na Goodreads: 4.21

Percy Jackson už dávno nie len obyčajný tínedžer. Je synom boha Poseidona, čiže nepatrí len do ľudského, ale aj do mytologického sveta. Táto skutočnosť ho privádza do nebezpečenstva, keď je jeho život ohrozovaný mýtickými tvormi. Školský rok, ktorý má už takmer za sebou bol až nečakane pokojný. Dokonca si našiel nového kamaráta Tysona, s ktorým si užívajú normálnu školu. Teda až dovtedy, kým sa hodina telesnej nezmení na vybíjanú s monštrami. K tomu sa mu stále dookola sníva o Groverovi v svadobných šatách, ktorý očividne má poriadne problémy. A k tomu aj Tábor polokrvných stráca svoju ochrannú silu. Preto sa Percy spolu s Annabeth vydáva na ďalšiu nebezpečnú výpravu, kde opäť riskujú svoje životy!

Percy Jackson sa vracia so svojimi ďalšími dobrodružstvami! V druhom diele sme sa opäť dočkali vynikajúceho príbehu plného vtipu, dobrodružstva a akcie. Dej bol skvelo napísaný, opäť bolo doňho vložených veľa mýtických prvkov, ktoré boli perfektné a mne sa veľmi páčili. Avšak More oblúd trošku zaostávalo za prvým dielom. Čo si pamätám z prvého čítania, páčilo sa mi najmenej. Bolo dobré, malo úžasné momenty, avšak našlo sa tam pár okamihov, ktoré mi proste nesadli. Doslova to boli hluché miesta, ktoré do príbehu nezapadali. Rick Riordan však napísal typicky "riordanovskú" knihu, ktorá vie čitateľa pobaviť, pretože jeho štýl vás tak pohltí, že to prečítate rekordne rýchlo!

Opäť sa stretávame so známou trojicou - Percy, Grover a Annabeth. Percy mi prišiel viac dospelejší, je na ňom vidieť, že je starší. a rozumnejší. Voči nemu sa vlastne nedá mať nejaké výhrady, mám ho veľmi rada a aj v tejto časti sa mi páčil. Annabeth bola zas inteligentná, odvážna, odhodlaná a mala mnoho úžasných nápadov vďaka ktorým svojich priateľov vytiahla z poriadnej kaše. Grover, ja ho proste zbožňujem. Tie svadobné šaty a vlastne všetko, čo povedal ma veľmi pobavilo a donútilo ma to ešte viac ho milovať. Ďalej sa mi veľmi páčilo zakomponovanie Tysona. Ten bol príjemný hrdina, ktorý bol strašne zlatý, detský a niekedy mi proste bolo ľúto. Ale dokázal sa prejaviť a obetovať sa za svojich priateľov, čím si ma získal.

More oblúd bol výborným pokračovaním dobrodružstiev Percyho Jacksona. Páčilo sa mi napätie, námet, originalita a tiež postavy. Opäť ma zaujala mytologická stránka príbehu, keďže som už mnohé báje poznala, ale nové sa zas naučila. Napísané to bolo bez výhrad skvelo, Rick sa opäť sa predviedol v plnej paráde. Áno, More oblúd má pár slabších momentov, avšak stále sa mi veľmi páčilo. Tiež ma to nadchlo na čítanie ďalších dielov a myslím, že to bude skvelé až po koniec. Vrelo to odporúčam mladším aj starším čitateľom, ktorí čítanie určite neoľutujú!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.

Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.