RECENZIA: Zoe Sugg - Girl Online: Láska blogerská

Autor: Zoe Sugg
Originálny názov: Girl Online
Počet strán: 288
Séria: Girl Online
Hodnotenie na Goodreads: 3.80

Penny je obyčajné anglické dievča, ktorá ako takmer každý v jej veku má nejaké problémy. Svoje postrehy zo života zverejňuje na blogu, kde vystupuje ako Girl Online. Keď sa jej podarí strápniť sa pred celou školou a nejaký chytrák to ešte zavesí na internet, Penny sa zrúti celý svet. Akoby úplnou náhodou však dostanú jej rodičia pracovnú ponuku v New Yorku, kde strávia Vianoce a Silvester. Tam sa môže venovať fotografovaniu a podarí sa jej stretnúť príťažlivého Noaha. On si užíva život a miluje hudbu, jednoducho chalan, ako stvorený pre Penny. A tak toto jednoduché anglické dievča zažíva prvú lásku v Amerike s dokonalým chlapcom. No čo keď ten pred ňou niečo skrýva?

Zoe Sugg pozná celý svet pred prezývkou Zoella, keď sa spred kamery prihovára svojím divákom už niekoľko rokov. Vydaním Lásky blogerskej si splnila svoj detský sen, napísať knihu. Hoci to nie je len jej vlastná tvorba, tento román získava celkom pozitívne hodnotenia, obzvlášť medzi tínedžermi. Ja som ju chcela prečítať hlavne zo zvedavosti, keďže jej videá si čas od času pozriem. Môžem to zhodnotiť ako príjemné oddychové čítanie. Prvých pár strán som si myslela, že to je totálna hlúposť, ale hneď ako išli do New Yorku sa to zlepšilo. Tie scény sa mi veľmi páčili, boli romantické, proste veľmi zlaté. Mne to sadlo ako rýchle a oddychové čítanie, ktoré síce nie je dokonalé, ale užila som si ho.

Penny, hlavná hrdinka alebo inak známa pod menom Girl Online, bola veľmi jednoduchou a obyčajnou babou. Proste dievča, ktoré stretnete na ulici či v škole. Občas mi liezla na nervy, napríklad ten jej zoznam dôvodov, prečo majú tínedžerky pocit úzkosti, tak to som nechápala. Prišlo mi to plytké a keďže to bolo hneď na úvod knihy, pomyslela som si, že Penny je totálna krava bez štipky zdravého rozumu. Ale nakoniec sa z nej stala celkom milá hrdinka, ktorá mi nejako veľmi nevadila. Ale Noah, poviem vám, to bola iná šálka kávy. Ten chalan bol veľmi fajn, až moc fajn. Takýchto hudobníkov mám veľmi rada a určite to bola najlepšia postava celej knihy. Nebol komerčný, čo sa mi páčilo, bol sám sebou a nejako sa nedal pokaziť. Potom Elliot, najlepší priateľ Penny. Bol gay, čo bolo trošku klišé, keďže hrdinka každej druhej knihy má za najlepšieho priateľa homosexuála (niežeby mi to vadilo.)  Ale bol zlatý, trošku šialený a vtipný, čo bolo perfektné!

Girl Online sa mi páčila. Áno, bolo to naivné a detské, ale hlavne  čitateľné a romantické. Na jedno popoludnie ako stvorené oddychové čítanie. Je to pre mladšie čitateľky (čitateľov, ak si trúfate), takže ak by som mala zase 14, určite by som dala päť hviezdičiek. Teraz  však vidím, že to nebolo dokonalé, bolo dejovo slabšie a tiež s tam objavovali miesta, ktoré ma iritovali. Zároveň som si to užila, lebo to bolo jednoduché a veľmi rýchle čítanie. Preto Girl Online hodnotím 3,5 hviezdičkami. Komu sa to páčilo, určite vás poteší správa, že druhý diel vyjde v angličtine už v októbri a dočká sa aj slovenského vydania!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Knižku si môžete kúpiť napríklad na tejto stránke