RECENZIA: Kai Meyer - Arkádia: Precitnutie

Autor: Kai Meyer
Originálny názov: Arkadia erwacht
Počet strán: 344
Séria: Arkádia
Hodnotenie na Goodreads: 3.78

Na talianskej Sicílií vládnu dva už generácie znepriatelené rody - Alcantarovci a Carnevareovci. Rosa Alcantarová sa po dlhých rokoch vracia z New Yorku do Talianska na pozvanie svojej tety a staršej sestry. Má začať nový život po hroznom zážitku. V lietadle stretne Alessandra Carnevaru, o ktorom nevie, že je rodinný nepriateľ. Avšak jeho príťažlivosť a živočíšnosť ju veľmi priťahujú. Rosa sa musí prispôsobiť novému spôsobu života a zvykom. Nečakala, že jej život sa bude riadiť zákonmi mafie a pravidlami klanov. Postupne vyplynie na povrch neuveriteľné tajomstvo o arkádskych dynastiách, ktorých história začína v antických bájach. Môže zakázaná láska prekonať konvenciu a pravidlá krutej Cosy Nostry?

Kai Meyer si na Slovensku a v Čechách už spravil meno kvalitného spisovateľa. Známa je jeho séria Karibskí piráti či román Vatikánske sprisahanie. V prvom diele Arkádie zobrazil opäť talianske prostredie a tentokrát to zobral v štýle antických mýtov. Zakomponovanie mafie, konkrétne Cosy Nostry bolo úžasné. Mafiánske klany a ich spôsob života ma veľmi zaujal, keďže som sa s takouto témou ešte mnohokrát nestretla. Páčil sa mi tiež autorov štýl, nebolo to nič neobvyklé, ale je cítiť už určitú kvalitu. Našla som niekoľko prázdnych miest, preklepov a častí, kde zlyhal preklad. Avšak bolo to zaujímavé čítanie, ktoré som náležite užila.

Prostredie mafie mi dalo možnosť pochopiť správanie mafiánov, pravidlá a celkový život. Mnoho postáv bolo veľmi okrajových, ale neprejavili sa až tak veľmi. Hlavná hrdinka Rosa bola celkom príjemná postavy. Bola skôr divoká, páčilo sa mi jej správanie. Nebola to ufňukaná trúba s hlavou v oblakoch, čo veľmi oceňujem. Alessandro bol tiež zaujímavý hrdina, áno, mal super telo, skvelé vlasy. Jednoducho vystrihnutý z časopisu, ale páčilo sa mi, že sa zaujímal o druhých, nezávisiac na tom, či ich pozná alebo nie. Podľa anotácie ich príbeh môže znieť ako Rómeo a Júlia. Síce pochádzajú z nepriateľských rodín, neprišlo by mi, že s tým mali veľa spoločného.

Arkádiu beriem ako skvelú oddychovku. Síce som si myslela, že ma to baviť nebude, ale mýlila som sa. Bolo to dobre napísané, páčila sa mi myšlienka a celkovo priebeh románu. Námet vychádzajúci z antiky bol veľmi zaujímavý a opäť iný oproti ďalším, rovnako čerpajúcim knihám. Jedinou vecou, ktorá mi vadila boli hady, lebo sa ich bojím ako čerta. Celkovo však tú nadprirodzenú časť beriem pozitívne, skvelé oživenie a určite je to originálne dielko. Výhrady vidím len v niekoľkých prázdnych miestach a preklepoch. Veľmi sa ale teším na pokračovanie tejto úspešnej trilógie. Ďalšie dva diely sú totiž oveľa vyššie hodnotené a vyzerá skvelo! Vám túto knihu vrelo odporúčam a hodnotím štyrmi hviezdičkami!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment