RECENZIA: Jasinda Wilderová - Strácam sa v tebe

Autor: Jasinda Wilderov
Originálny názov: Falling Into You
Počet strán: 320
Séria: Falling (#1)
Hodnotenie na Goodreads: 4.08

Nell Hawthornová vyrástla so svojím najlepším kamarátom Kylom Callowayom. Z dlhoročného priateľstva vznikla láska a v šestnástich sa šialene zamilovali. Krásny vzťah si užívali viac ako dva roky, keď sa prihodilo tragické nešťastie. Kyle bol nenávratne preč a mladučkej Nell sa rozpadol život na kúsky. Na pohrebe sa stretne s jeho starším bratom Coltonom, ktorý je úplne iný ako jej zosnulý priateľ. O rok neskôr sa stretnú náhodne zas, ale nie v rodnom meste, ale v New Yorku. Obaja idú svojou cestou, no ich osudy sa predsa skrížia. Oboch ich sužuje temná minulosť a tajomstvá. Hľadajú spôsob ako byť spolu, no najprv sa musia naučiť jedno. Odpúšťať.

Jasinda Wilderová sa slovenským čitateľom dostala do povedomia románom Alfa, ktorá vyšla vo februári a mne osobne sa veľmi páčila. Jej ďalší kniha je trošku z iného súdka. Kým Alfa sa značila prvkami jemnej erotiky, Strácam sa v tebe je výborné contemporary. Zo začiatku som mala dosť veľa výhrad, ale postupne sa to veľmi zlepšovalo. Príbeh bol premyslený, hlavne od druhej tretiny bol priam skvelý. Mňa ako čitateľku veľmi zaujal, ba dokonca zasiahol. Wilderová píše naozaj dobre, má zaujímavý štýl a používa mnoho hovorových výrazov, čo mi veľmi vyhovuje. Svojich hrdinov vložila do typického amerického prostredia, čo je už tradíciou takýchto románov. Pre mňa najlepším bodom knihy boli piesne, ktoré boli zakomponované do deja, boli úplne krásne a skvelo zapadli.

Tento príbeh je rozdelený na niekoľko časti a každá z nich je písaná z pohľadu buď Nell, Kyla alebo Coltona. Práve Nell mi zo začiatku doslova pila krv. Správala sa ako hlúpa puberťáčka a vždy keď spomenula True Blood, otváral sa mi nožík vo vrecku. Ako však dospievala, takmer ako každý z nás, aj ona dostala rozum a stala sa z nej žena. Kyle bol zas takým prototypom perfektného syna, študenta a priateľa. Jeho smrť bola dosť krutá a hlavne spôsob smrti, ktorý bol vážne hnusný. A Colton bol "bad guy", čo je už vlastne klasický stereotyp každej druhej knihy. Samozrejme mňa veľmi zaujal, či už hudbou, minulosťou alebo správaním. Proste pre mňa bol určite lepší. Môžem teda povedať, že postavy autorka premyslela skvelo a vydarili sa.

Strácam sa v tebe môžem odporučiť milovníčkam (aj milovníkom) romantickej literatúry. Výborný román, ktorý spočiatku môže mať slabý dej sa vyvinul do skvelej knihy s veľmi zaujímavými postavami. Ja som ju doslova zhltla a hlavne druhá polovica sa mi veľmi páčila. Autorkin štýl robí knihu skvelo čitateľnú a veľmi vhodnú pre nenáročných čitateľov. Hlavne vtedy ak máte radi romantiku a hrdinov s ťažkým životný osudom, vám môžem túto knihu len odporučiť. Druhý diel s tejto série s názvom Strácame sa v sebe vychádza už v auguste. A ak ste čítali Alfu, určite vás poteší, že pokračovanie s názvom Beta vyjde v októbri. Pekné čítanie!

Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese