RECENZIA: Brandon Mull - Zrodenie legendy

Autor: Brandon Mull
Originálny názov: Wild Born
Počet strán: 208
Séria: Spirit Animals
Hodnotenie na Goodreads: 4.01
Hodnotenie: 2/5

Čo keby som vám povedala, že existuje svet, kde každé dieťa prechádza skúškou, ktorá mu môže privolať duchovné zviera. Prejsť týmto magických rituálom úspešne sa podarí len hŕstke vyvolených. Medzi tých šťastlivcov patria aj Abeke, Conor, Meilin a Rollan. Tieto deti, ktorým sa podarí niečo neuveriteľné a to prebudiť legendárne zvieratá. Vlk, sokol, leopard a panda. Hneď po prebudení je spečatená ich budúcnosť. Ale temné sily prichádzajú. Naši hrdinovia sa im musia postaviť zoči voči. Začítajte sa do tajomného dobrodružstva, ktoré vám predstaví príbeh aký ste nečakali! Zrodila sa legenda duchovných zvierat!

Séria Spirit Animals je horúcou novinkou, ktorá sa dostala na pulty slovenských aj českých kníhkupectiev. Zvláštnosťou tejto série je, že každý diel napísal iný autor. Začal Brandon Mull, ktorého zvučné meno určite poznáte podľa série Fablehaven. Ďalej pokračuje Maggie Stiefvater, ktorá má na konte Vlkov z Mercy Falls, legendárny Garth Nix a jeho Sabriel už dvadsať rokov uchvacujú čitateľov či Marie Lu, ktorá nás dostala sériou Legenda. Musím priznať, že námet ma dostal. S ničím podobným som sa ešte nestretla, ale zaujalo ma to. Autorov štýl tomu dodal šmrnc, pretože ten bol vážne prepracovaný. Dal príbehu dávku svojej originality a fantázie, čo tomu veľmi pomohlo. Avšak táto kniha je vhodná hlavne pre mladších čitateľov.

Každá z kapitol tejto na objeme neveľkej knihy je vyrozprávaná z pohľadu inej postavy. To čitateľovi pomôže zorientovať sa v štyroch hlavných hrdinoch. Priznám sa, že žiaden z nich ma veľmi neoslovil. Všetci mi prišli vekom aj správaním vzdialení. Všetci boli bez pochýb odvážni a odhodlaní, to sa im poprieť nedalo, ale predsa len to boli deti. Ich správanie tomu zodpovedalo, aj keď sa v mnohom líšili. Zaujať vás môžu svojimi schopnosťami a snahou bojovať.

Spirit Animals má možnosť zaujať. Je to dobre spracovaná kniha, ktorá rozhodne vedie do výnimočnej série. Mladší čitatelia si ju neskutočne užijú. Tí starší sa budú cítiť staro ako som sa cítila ja. Je tam možné spoznať myšlienku, ale je zreteľné, že to je smerované k nižšej vekovej skupine. Pre mňa to bola kniha, ktorá by ma zaujala tak osem rokov dozadu, kedy by som ju považovala za perfektnú. Dnes ju pre seba považujem ako krok vedľa a nevhodnú. Ak máte radi jednoduché fantasy môže vás to okúzliť. Dobrou správou tiež bude, že pokračovanie, tentokrát z pera Maggie Stiefvater, Skrytej hrozby sa dočkáme už v 13. apríla! Na záver môžem povedať, že Zrodenie legendy môže byť podareným dielkom pre mladších, ale odo mňa si odnáša hodnotenie dve hviezdičky

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment