RECENZIA: Martin Petro - Klinika lásky

Autor: Martin Petro
Názov: Klinika lásky
Vydavateľstvo: Evitapress
Počet strán: 304
Hodnotenie na Goodreads: 4.00

Keď vás napadne klinika, určite si vybavíte tiché a nevábne chodby nemocníc, či neosobné čakárne. Čo keď toto označenie sedí na miesto, kde liečia problémy nie zdravotné, ale vzťahové. Klinika lásky lieči problémy ľudí, ktorí si nevedia "vyliečiť" osobný život sami. Doktor Michal Doktor lieči lásku. Je odborníkom svojho oboru a dokonca je vyhľadávaný mnohými osobnosťami, ktoré veria, že im môže pomôcť len on. Má však jediné pravidlo, ktoré musí dodržiavať, a to, že sa nesmie zamilovať do žiadnej zo svojich klientok. Na scéne sa však objaví žena, ktorá ho núti na toto pravidlo zabudnúť. Preto sa musí rozhodnúť, čo urobí. Možno práve toto bude osudový krok, ktorý zmení jeho život. Začítajte do románu, ktorý vás určite zlepší náladu!

Ak mám povedať pravdu, začínam byť skeptická voči Evitovkám. Máloktorá ma dokáže zaujať, som verná len obľúbeným autorkám a ostatné sú len sklamaním. Anotácia tejto ma však zaujala a keď prišla ponuka prečítať si ju, neodolala som. A vážne to neľutujem. Táto kniha bola fakt dobrá. Nebola päťhviezdičková, ale nesklamala. Mala mnoho svetlých bodov, ktoré čitateľa nútia si knihu užiť. Najväčším plusom je humor, ktorého tam je vážne požehnane. Ja osobne som sa pravidelne pristihla, že sa rehocem ako šialená a nie je tomu na vine len saláma krájaná na smartfóne. Ak hľadáte vtip, ste na správnej adrese.  Určite to je hlavný dôvod, prečo sa mi táto kniha tak páčila. Myslím, že bola skvelo spracovaná a mnohí si ju obľúbia.

Ak sa mám vyjadriť k postavám, začnem tou, ktorá ma veľmi zaujala aj keď tam bola len občas.  Bol to Michalov otec, ktorý naozaj doslova "zabíjal" mnohé vtipné hlášky. Práve on si krájal salámu na novučičkom smartfóne a myslím, že práve to bol moment, kedy ma dostal. Keď sa orientujem na hlavnú postavu, teda Doktora Martin Doktora, spokojná som tiež. Je to postava, ktorá si išla za svojím, vedel spraviť všetko tak, aby to vyhovovalo hlavne jemu. Zaujímavá bola jeho cieľavedomosť, ale taktiež aj určitá lenivosť či sklony k alkoholizmu. Tam sa dalo zamerať na to, že autor aj rieši ľudské problémy, avšak v spojení s vtipnými prvkami.

Osobne si myslím, že Klinika lásky si zaslúži vašu pozornosť. Tento román vás určite zaujme svojím neobvyklým námetom či premyslenými postavy. Možno jemne netradičný úvod prvej kapitoly prekvapí, no po ňom sa príbeh otáča na tú správnu stranu a čitateľa bude nútiť v pokračovaní. Považujem ju za veľmi podarenú prvotinu, ktorá má možnosť pokoriť hranice nekvalitných kníh. Takže ak majú Evitovky svetlý bod, tak určite je ním táto kniha. Má perfektnú škálu humoru, ktorú autor perfektne premyslel a prejavil. Takže ak hľadáte niečo uvoľnené, ľahko čitateľné a pôsobiace na dobrú náladu, ste na tej správnej adrese. Klinika lásky si odo mňa odnáša, hodnotenie štyri hviezdičky. Dalo by sa tam vychytať pár chýb, či niekoľko hluchých miest, ale je to kniha, ktorú sa oplatí prečítať!

Za poskytnutie recenzného výtlačku a vtipné venovanie ďakujem autorovi.