RECENZIA: Veronica Roth - Štyri

Autor: Veronica Roth
Originálny názov: Four: A Divergent Collection:
Vydavateľstvo: HarperCollins
Počet strán: 285
Séria: Divergent
Hodnotenie na Goodreads: 4.24

Keď čitatelia prvýkrát spoznali Tobiasa Eatona, prezývaného Štyri, zamilovali sa. Predtým ako spoznal Tris sme však vedeli len málo. Kto bol a ako žil, sme sa dozvedeli len v malých útržkoch. Avšak Veronica Roth napísala štyri príbehy, ktoré čitateľovi umožnia spoznať človeka ako on. Viacero informácií už všetci vieme, ale dozvieme sa viac. Aký bol život v Sebazaprení. Aký bol prestup do Neohrozenosti či prvé stretnutie Tris. Začítajte sa to skvelých poviedok dystopického Chicaga, kde život kontrolujú vodcovia frakcií!

Na úvod vám určite poviem vec, ktorú ste ak čítate môj blog, určite vedeli. Milujem Divergenciu, jej knižnú aj filmovú podobu a jej dynamický záver som oplakala. Na poviedky o hlavnom mužskom hrdinovi som sa veľmi tešila, lebo patrí k mojím obľúbeným postavám vôbec. Keď som sa začítala do anglickej verzie tej knihy, príbeh ma úplne pohltil. Kratšie ukážky života Štyriho z rôznych etáp jeho života boli naozaj zaujímavé. Bolo zreteľné, že autorka túto postavu premyslela už pred celým príbehom. Ak vám mám povedať pravdu, nečakala som, že to bude také dobré a tiež som nečakala niektoré kúsky príbehu, ktoré sa tam objavili. Každá z poviedok mala svoju pointu a čitateľa nabudí do tej ďalšej. Stránka po stránke je čoraz lepšia, čoraz úprimnejšia a až sa dočkáte skvelého záveru, ktorý pozostáva zo troch špeciálov z Divergencie.

Prvá z poviedok s názvom The Transfer (slovensky Utečenec) sa odohrával pred rozhodovacím ceremoniálom, počas neho a tiež aj pár dní po ňom. Druhá, The Initiate (Kandidát) bol boj o členstvo Neohrozenosti. The Son (Syn) bol spätný náhľad do pocitov Štyriho a  jeho vzťah s rodinou. The Traitor (Zradca) bol príbeh, ktorý už poväčšine poznáme, lebo je to časť príbehu Divergencie, ktorého útržky poznáte z pohľadu Tris. V týchto poviedkach boli vložené veľké emócie, strach, láska, sila a odvaha. Poväčšine sme sa stretli hlavne s hlavným hrdinom a občas s postavami, ktoré sme až tak v celej trilógii nepoznali. Určite tu je väčšia možnosť ich spoznať a myslím tým napríklad Amara, ale aj ďalších.

Štyri alebo skôr Four, keďže som to čítala po anglicky, bola skvelá kniha. Páčil sa mi štýl autorky, ktorý bol v originále viac osobitý, páčila sa mi slovná zásoba a tiež prepracovanosť tvorby. Po prečítaní tejto knihy v angličtine si myslím, že je to séria, ktorá sa dá čítať aj tak. Ak máte už niečo v angličtine prečítané, máte určitú slovnú zásobu a ste v kontakte s jazykom, určite nemáte problém. Mne sa Four veľmi páčil, či už príbehom, ale aj angličtinou. Bolo to príjemné čítanie, pri ktorom sa zdokonalila v jazyku a zamilovala si ďalšiu knihu. Ak ale angličtina nie je nič pre vás, nezúfajte. Lebo 26. januára vychádza vo vydavateľstve Slovart tento príbeh pod názvom Štyri, ktorý si odporúčam nenechať ujsť! Takže, kúpte si to, prečítajte a zamilujte sa!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Knihu si môžete kúpiť na tejto stránke