RECENZIA: Ursula Poznanski - Saeculum

Autor: Ursula Poznanski
Originálny názov: Saeculum
Počet strán: 480
Hodnotenie na Goodreads: 3.98
Hodnotenie: 1/5

Čo je lepšie, než stráviť prázdniny s priateľmi na výlete v lese? Vyzerá to nevinne, no Bastian by si radšej tento zážitok nechať ujsť. Avšak kvôli svojej tajnej láske Sandre sa rozhodne ísť. Naši dobrodruhovia sa vyberú na odľahlé miesto, ktoré bolo kedysi dávno považované za prekliate. Je čas zapojiť sa do tajomnej hry, Saeculum čaká. No hneď počas prvej noci sa začínajú diať divné veci. Z ničoho nič zmizne jeden člen výpravy a na stromoch sa začínajú objavovať tajuplné odkazy a rébusy. Bastian s priateľmi sa rozhodnú uniknúť, no les ich nechce pustiť von a začne skutočný boj o život!

Keď som sa dozvedela, že sa pripravuje preklad ďalšej knihy od Ursuly Poznansky, nevedela som sa dočkať. Jej Erebosa som doslova zhltla, vraždiaca počítačová hra bola úžasná a dúfala som, že aj jej ďalšie dielo bude mať podobnú kvalitu. Bohužiaľ nestalo sa. Saeculum je pre mňa neskutočným sklamaním. Čakala som napínavý román, ktorý by som nedokázala odložiť. Dočkala som sa však len knihy, ku ktorej čítaniu som sa musela doslova nútiť. Každú stranu som obracala s nechuťou. Dej ma nebavil, bol fádny, nudný a nevýrazný. Uspával ma a bol až nechutne predvídateľný. Nedokázala som sa začítať a vôbec nič ma nezaujalo, možno až tak jedna dve scény, čo je však žalostne málo. Pochváliť však môžem obálku, ktorá sa podľa mňa veľmi vydarila.

Od začiatku príbehu sme mali možnosť spoznať Bastiana, ktorý bol hlavnou postavou. Pár úvodných strán bol ešte v pohode,, postupne ma však omrzel a nebavil ma. Nebol až tak zaujímavý, aj keď mal dávku kuráže. Z ostatných ma nebavil nikto, aj keď tiež viaceré charaktery boli veľmi odvážne. Väčšina z nich mi však prišla veľmi plytká, nezaujímavá, nudná ba dokonca trápna. Ich príbeh a povahy ma nelákali, v čom vidím fatálnu chybu, pretože bez z nich ma to bavilo ešte menej. Aj týmto ma autorka veľmi sklamala, pretože charaktery v jej predchádzajúcej knihe ma zaujali a veľmi sa mi páčili.

Saeculum preto považujem za knihu, ktorá bola krokom vedľa. Čakala som niečo originálne a niečo, čo by ma veľmi bavilo, no bohužiaľ, nestalo sa. Kniha bola zle rozvrhnutá, mala neskutočne veľa prázdnych pasáži a nudných častí. Čiastočne môže byť aj chyba vo mne, ak som túto knihu čítala v nesprávnom čase alebo som na to už jednoducho stará a prišli mi to až príliš triviálne. Vás môže knihy zaujať anotáciou, ktorá vyzerá veľmi lákavo. Takže ak sa vám páčil Erebos skúste aj toto, ale môže sa stať, že to budete ľutovať. Ja však dám autorke ešte jednu šancu pri jej ďalšej knihe s názvom Pět. A Saeculum hodnotím jednou hviezdičkou.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment