piatok, 2. januára 2015

RECENZIA: Richelle Mead - Spútané mágiou

Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Spirit Bound
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 424
Rok vydania: 2014
Séria: Upírska akadémia
Hodnotenie na Goodreads: 4.39
Hodnotenie: 5/5

Mohla byť s ním. Žiť život, ktorý by ju ničil a ničil by aj ľudské životy. Mohla byť strigojkou a byť naveky so svojím drahým Dimitrim. Ona sa rozhodla zabudnúť na city a vrátiť sa domov. Späť na Akadémii sv. Vladimíra, ktorú Rose práve končí a stáva sa plnohodnotnou strážkyňou na Dimitriho neprestáva myslieť, aj keď chce začať nový vzťah. Miluje ho tak silno, že ho nedokázala zabiť. No mala, lebo on ju chce späť a nič ho nezastaví. No čo keď je tu možnosť, ktorá všetko zvráti a každý bude ako predtým. Rose nedokáže zabudnúť na Dimitriho, ktorý jej ukázal pravú lásku pokiaľ...

Myslím, že svetový fenomén Upírskej akadémie nemusím predstavovať. Táto šesťdielna séria si získala milióny čitateľov po celkom svete. Slovenské vydanie taktiež získalo domácich čitateľov. Piaty diel bol veľmi očakávaný, pretože predchádzajúce dva diely boli napäté a strhujúce. Dej v nich vygradoval do tejto časti, ktorá nebola iná, ako perfektná. Zo začiatku sme sa vrátili do školy, kde sme to už poznali, druhá polovica však bola iná. Vyspelejšia, či už kvôli prostrediu alebo postavám. Dej nebol nudný, čo je úžasné, Richelle tam vložila akciu, napätie, romantiku a veľa citov. Človek by si aj myslel, že pri piatom diele autorka spraví aj krok vedľa, ale stále nič. Meadová použila svoj dokonalý rozprávačský talent a jazyk mladých, ktorý ma priťahoval a knihu som nepustila z ruky do neskorej noci. 

Na pridanie nových postáv v piatom diele je už neskoro, preto autorka zapojila už známych hrdinov a ich zamotané osudy a životy. Hneď vám o nich poviem, že určite už trochu dospeli. Rose mala v štvrtom diele slabšie chvíľky, kde sa akoby jej silná osobnosť stratila, ale tu je späť na celej čiare. Jej výbušná a energická povaha vás zaujme a určite tiež získa, lebo Rose nie je hrdinka, ktorú niečo rozplače. Skôr keď jej dáte facku, ona vám vráti dve. Neviem prečo, ale veľmi ma inšpiruje, lebo sa nedokáže vzdať a bojuje za to, čo je správne a nikto ju nezlomí. Opäť raz sme tu mali aj Adriana Ivashkova, prefajčeného, prepitého a vtipného člena morojskej kráľovskej rodiny. Konečne si ma tento blázon, do ktorého sú čitateľky zbláznené získal na tisíc percent. Má svoju charakteristickú osobnosť, ktorá pobaví, zaujme a tiež namotá. Hoci sa mi veľmi páčil a mám ho veľmi rada, práve Dimitri pre mňa tej lepší, ktorý sa k Rose viac hodí. Aj napriek zlým veciam, ktoré vykonal ma práve jeho láska viac presvedčila a získala. Oceňujem tiež rozvoj postáv ako Lissa či Christian, s ktorými sme sa často stretávali a práve oni príbeh upevnili na vyššiu úroveň. A neboli jediní, lebo sa stretli aj s ďalšími, ale to by som vám už povedal veľa...

Jednou z ďalších vecí, ktoré sme mi páčili bola hravosť deja. Autorka ho gradovala a dala mu to najlepšie čo mohla. Skvelou vecou bolo tiež, že Meadová určite nespravila knihu nudnou a ani nám neprezradila všetko to, bez čoho by posledná kniha bola zbytočná. Zobrala to zlatou strednou cestou a hoci sa tam našli dve či tri prázdne miesta, čitateľovi to naozaj nebude prekážať. O to skôr sa bude tešiť na ďalšie strany, časti či iné knihy od Richelle. Ak mám tento môj chaotický názor zhrnúť, tak poviem, že Spútané mágiou mi dali všetko čo som chcela. Zvraty aj čitateľský pôžitok v tej správnej forme, ktorý vie dať kniha práve táto autorky. Šiesty diel bude určite perfektný a plný dokonalosti. Tak ak sa netešíte na máj ako ja, tak práve vydanie Poslednej obeti bude tým svetlým bodom!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Knihu si môžete kúpiť aj na tejto stránke. 

3 komentáre:

  1. neuraz sa, ale recenziu čítať nebudem :D
    totiž neuveríš, ale ja som si kúpil prvú časť v češtine ako e-knihu a nechcem si dopredu prečítať názor iných blogerov na túto sériu , i keď viem, že (asi) všetci ju zboňujú a preto si to chcem aj ja prečítať a našiel som to za dobrú cenu asi 112 kč (tiež som šikovný ešte ani čítačku nemám a už nakupujem, ale treba zásoby narobiť) :D

    takže sorry ale potom si určite prečítam (ak máš všetky knihy zrecenzované) :D inak gratulujem k 100 odoberateľom ^_^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. VA mám hodně ráda, ale bohužel nemůžu úplně souhlasit s recenzí. Mě se líbily první 4 díly, které jsou úžasně napsané, čtivé a zajímavé. Ale pátý a šestý díly jsou pro mě obrovským zklamáním. Autorka z hlavní hrdinky udělala ufňukanou holku, která si pořád jen stěžuje a štvaly mě i další detaily. Ale jsem ráda, že tobě se líbila :)

    OdpovedaťOdstrániť