RECENZIA: Eoin Colfer - Nesmelý zabijak

Autor: Eoin Colfer
Originálny názov: The Reluctant Assassin
Počet strán: 321
Séria: P. A. S. C. A
Hodnotenie na Goodreads: 3.66

Vo viktoriánskom Londýne patrí nájomný vrah Albert Garrick medzi tých najobávanejších zloduchov. Jeho učeň Riley sa pripravuje na svoju prvú vraždu, no tajomný časostroj ho úplnou náhodou prenesie do 21. storočia. Tam ho nájde najmladšia agentka FBI Chevie Savanová, ktorá musí za trest strážiť tajomnú kovovú kapsulu. No Garrick nenechá nič na náhodu a tiež sa prenesie v čase. Čo sa však stane, keď získa všetky vedomosti posledných storočí? Chevie a Riley sa rozhodnú veľmi rýchlo, musia sa ho zbaviť! Moc je silná droga a dokáže opantať hocikoho a dochádza k tomu aj v tomto príbehu, ktorý vás vezme na dobrodružný výlet do minulosti!

O tom, že Londýn je úžasné mesto vám povie hociktorý knižný sprievodca. Na Slovensku už veľmi známy spisovateľ Eoin Colfer o tom vie svoje. Jeho séria o geniálnom Artemisovi Fowlovi dosiahla obrovský celosvetový úspech a na Slovensku si získala srdcia čitateľov tiež. Colferovým ďalším úspešným vstupom do middle grade literatúry je práve séria Pasca, ktorej prvý diel sa odohráva v dvoch časových líniách. Anotácia Nesmelého zabijaka ma zaujala a keďže túto knihu napísal autor, na ktorom som vyrástla, rozhodla som jeho novú sériu skúsiť. Páčila sa mi celá myšlienka a tiež aj cestovanie v čase, ktoré asi nikdy nevyjde z módy. Vo viacerých formátoch sme sa mohli stretnúť s touto témou. Či už v seriáloch ako Doctor Who alebo knihách ako Jazdci časom či Drahokamy. Práve táto verzia tohto sci-fi prvku sa mi páčila, aj keď je aj čo to vytknúť.

Príbeh postáv, ktoré v tejto knihe nájdete bol zaujímavý a premyslený. Charaktery boli zaujímavé, dobre napísané a geniálne premyslené, aj keď ich príbeh ma miestami nudil. Jediná ženská postava, Chevie Savanová, sa mi veľmi páčila. Baba, ktorá má gule! Táto hrdinka ma asi ako jediná vôbec nenudila, pasáže s ňou ma bavili a užila som si ich. Riley bol tiež zaujímavý, páčil sa mi jeho životný príbeh, ale najlepšie je to, že je ho možno označiť ako začínajúceho alkoholika, čo vlastne bolo vtipné. Garricka môžem pomenovať ako zloducha s veľkým Z. Postavy v tejto knihe boli po veľkej väčšine mužské, takže tam nájdete tvrdé zaobchádzanie a žiadne maznanie.

Pasca, aj keď som sa na ňu tešila pre mňa bola menším sklamaním. Od autora ako Eoin Colfer som čakala príbeh, ktorý nepustím z rúk a užijem si ho do poslednej bodky. Avšak nestalo sa. Mnoho prázdnych miest či nezáživných pasáži ma nepotešili a pri čítaní má skôr odrádzali. Príbeh aj napriek zaujímavému námetu nebol potešením pre oko, hoci grafická stránka bola naozaj vydarená. Zo začiatku bola kniha ťažko prijateľná, aspoň v mojom prípade, pretože som sa nemohla začítať. Prvá polovica ma veľmi nebavila, zbytočné miesta a nudné časti. Druhá už bola na tom lepšia, dej v nej viac gradoval až zaujímavého záveru. Lepšie sa čítala a aj príbeh bol príjemnejší. Napriek chybám to však môžem považovať za príjemný štart série, ktorý hlavne mladších čitateľov poteší. Nenáročný čitateľ knihu určite ocení a bude považovať za perfektnú. Autor Eoin Colfer mal zaujímavú myšlienku, ktorá dokáže zaujať a presvedčiť.  V druhom dieli s názvom Katova revolúcia sa z viktoriánskoho Londýna posunieme na front druhej svetovej vojny a opäť pôjde o život!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Knižku si môžte kúpiť napríklad na tejto adrese