RECENZIA: Fiona Paul - Jed

Autor: Fiona Paul
Originálny názov: Venom
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 360
Séria: Temné vody
Hodnotenie na Goodreads: 3.75

Renesancia, obdobie krásnych kostýmov, bálov, šľachty a umenia. V talianskych Benátkach žije mladá Cassandra Caravellová ktorá tiež patrí do miestnej smotánky. Táto vážená mladá dáma má všetko, čo si zažiada a navyše je zasnúbená s jedným z najžiadanejších slobodných mládencov, Lucom. Cassandrini rodičia sú už niekoľko rokov mŕtvi, preto býva u svojej cnostnej a staromódnej tety Agnese. Po celých Benátkach sa začínajú diať divné veci. Samotná Cass objaví telo mŕtvej ženy s vyrezaným písmenom X a tak sa nechcene zapojí do tajomného spoločenstva plného intríg, tajomstiev a vrahov. A k tomu stretne maliara Falca, do ktorého sa vášnivo zamiluje...

Keď si predstavím Taliansko, skoro hneď ma napadnú romantické Benátky. V tomto kúzelnom meste sa odohráva prvotina Fiony Paul, ktorá ma neskutočne zaujala. Román v renesančnom období má svoje čaro, autorka si naštudovala mnoho faktov, ktorým čitateľa informuje nie len o postavách. Dej, ktorý mal aj prvky kriminálky, pretože sa tam odohrali vraždy, ale zároveň aj mystery, lebo tam boli aj strašidelné časti. Kniha bola skvelo vyrozprávaná, je zreteľné, že autorka si na svojej prvotine dala záležať a premyslela si každú vetu. Jed preto považujem za plnohodnotnú knihu, ktorú som si náležite užila. Je to veľmi originálna kniha, ktorá je ťažko predvídavá a naozaj si pri nej nedovolíte tipovať, čo sa stane ďalej.

Cassandra, prezývaná Cass, bola veľmi zaujímavé dievča. Nemôžem ju porovnávať s bežnými hrdinkami z klasických young adult románov, pretože už správaním sa líšila. Tiež výchova, vyspelost, prístup a podobne. Jej typickou vlastnosťou bola zvedavosť, keď ju niečo zaujalo, musela o tom všetko zistiť do úplného detailu. Občas mi prišla trošku naivná, čo sa ale dalo prehliadnuť a táto hrdinka sa mi naozaj páčila. Cass mala hneď dvoch nápadníkov, čiže sa tu stretávame aj milostným trojuholníkom, ktorý síce nie je až taký zreteľný, ale poriadne zamotaný. Prvým z nich bol Falco, umelec z ulice, ktorý ma zaujal. Miloval vtedy keď to cítil, nehral na faloš, ale mal aj svoje tajné stránky, ktoré však prekvapili a posilnili príbeh. Druhým bol Luc, jej snúbenec, ktorý sa čitateľovi prestaví až neskôr. Všetky postavy boli skvelo vyjadrené, premyslené a naozaj čitateľa zaujmú.

Jed je nečakane dobrá kniha plná zvratov, ktorá svojím príbehom má možnosť zaujať. Aj napriek počiatočného neznáma však nemusí sklamať ani skúseného čitateľa a kritika. Ak sa mi možno nepáčilo, tak určite niekoľko hluchých miest, ktoré ma naozaj nepotešili, lebo brzdili príbeh. Avšak bolo to príjemné čítanie, ktorá poväčšine nenudí, ale drží čitateľa v napätí. Pre mňa to bola veľmi kvalitná kniha, plná napínavých zvratov, ktorú som si náležite užila. Určite ju odporúčam, ak sa vám páči história, pretože táto kniha vás naozaj dostane. Ja ju hodnotím štyrmi hviezdičkami. Druhý diel s názvom Belladonna už nájdete na pultoch kníhkupectiev a tretí by mal vyjsť v budúci rok!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk
Knihu si môžte kúpiť aj na tejto adrese