RECENZIA: Colleen Hooverová - Život jedna báseň

Autor: Colleen Hoover
Originálny názov: Slammed
Vydavateľstvo: YOLi
Počet strán: 288
Séria: Slammed
Hodnotenie na Goodreads: 4.33

Keď sa Layken pýtala na svet, jej rodičia sa nevedeli zhodnúť na mene. Layla z piesne Erica Claptona a Kennedy podľa prezidentskej rodiny. Teraz má osemnásť a pred sebou má veľmi ťažkú skúšku. Okrem maturity ju čaká aj niečo omnoho zložitejšie. Po zložitej smrti otca matka s bratom potrebujú pomoc. Jej pomoc. Z finančných dôvodov sa presťahujú do Michiganu. Tu sa po momentovom pobyte zoznámi s príťažlivom susedom Willom. Spája ich, že obaja sa starajú o mladších bratov. Prvé rande ich nezabudnuteľne spojilo a preplietlo ich komplikované životy. Keď však príde ničivé zistenie všetko sa zmení. No ale rany neutíchajú a ničia ďalej. Ale Layken sa nedá a bojuje.

Colleen Hooverovú vám určite nemusím predstavovať. Jej kniha Beznádejná a tiež aj jej pokračovanie Strata nádeje spravili poriadny rozruch. Dej, ktorý určite zanechal nejedno oko mokré. A tiež zavítali aj do kruhov ľudí, ktorí by po knihe nikdy nesiahli. Ale predsa. Preto sa vydavateľstvo Ikar rozhodlo pokračovať vo vydávaní jej kníh. Jej prvotina, v originále nazvaná Slammed, je neskutočne vydareným dielkom. Od prvej vety až do tej poslednej som túto knihu jednoducho hltala. Prečítala som ju asi za dve a pol hodiny, po čom som sa následne pol hodinu oddávala plaču a spracúvaniu emócií. Táto kniha totiž má grády, neskutočne ma rozľútostila, hoci bola aj úsmevná a vtipná vďaka irónii. Hooverová je skvelá autorka, jej knihy sa mi veľmi páčia a Život jedna báseň si rada prečítam zas!

Layken sa mi veľmi páčila. Už od začiatku to bolo jej odhodlanie, ktoré ma zaujalo a tiež inšpirovalo. Z pokojného života sa vykľula jedna komplikovaná skúška. Avšak nevzdala sa, to sa mi páčilo a oslovilo ma to. V knihe sa stretávame s témou, ktorá sa nemusí všetkým páčiť a tou je strata blízkych, či už priateľov alebo rodičov. Keď sa v príbehu objavil Will, ako keby tam zasvietila žiarovka. Už len pre Layken, ktorá získala blízku osobu a potrebnú oporu. On jej vždy pomohol a zlepšil náladu. Okrem hlavných týchto dvoch hlavných postáv, sa mi tiež páčili ich súrodenci, Laykenina mama či spolužiaci. Tiež boli skvelou oporou príbehu, doplnili ho a bez nich by to nebolo to pravé orechové.

Život jedna báseň je to pravé. Vynikajúca young adult, ktorá má obrovskú šancu uchytiť sa na našom maličkom knižnom trhu a má možnosť zaujať. Je obohatená a nezvyčajný prvok, možno maličkosť, ktorá tu ešte nebola. Tou vecou, je slamovanie, čo znamená prednes básní s výrazným tempom a prejavom. Priznám sa, že máloktorá báseň ma osloví natoľko aby som si ju prečítala celú. Poémy, ktoré však boli použité tu boli iné, či už voľným veršom, zvýraznenými myšlienkami či pointou. Vyjadrovali city, také ktoré mali ich majitelia problém vyjadriť a nakoniec sa im to podarilo. Jedinou vecou, ktorú o tejto knihe neviem je to, čo jej mám vytknúť. Mne prišla skvelá a hodnotím ju piatimi hviezdičkami. Teraz mi len zostáva dúfam, že vydavateľstvo Ikar sa rozhodne pre vydanie ďalších dvoch dielov.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu PreŠkoly.sk.
Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.