RECENZIA: Bettina Belitz - Tŕnistý bozk

Autor: Bettina Belitz
Originálny názov: Dornenkuss
Počet strán: 576
Séria: Ukradnuté sny
Hodnotenie na Goodreads: 3.65
Hodnotenie: 1,5

Elizabeth vs. svet nočných môr. Aj napriek ničivým mesiacom plných utrpenia sa nevzdáva lásky k Colinovi, cambionovi, ktorý jej ukradol jej srdce. Čaká ho, kedy sa vráti naspäť a spoločne sa môžu postaviť Tesse. Žene - more, ktorá bráni ich láske. Jeho stvoriteľka si svojho potomka bráni a nedovolí mu byť šťastným. Ellie má však pri sebe priateľov a rodinu. Mama, Paul, Gianna a Tillman. Tí jej pomáhajú vydať sa na cestu a poraziť Tessu. Nech to stojí, čo to stojí. Poháňa ju nehynúca láska, ktorá neutícha. Colin je však hladný, potrebuje sny, aby sa zasýtil a ani jeho milovaná nie je v bezpečí. To však jej pochybnosti iba stupňuje...

Ak vám mám povedať pravdu, túto knihu som si chcela prečítať z jediného dôvodu. Dúfala som, že po všetkých tých negatívnych recenziách na prvý a druhý diel tejto trilógie, sa autorka polepší a napíše niečo, čo čitateľov poteší. Predsa len záverečný diel oplýva najväčším počtom strán a spoliehala som sa, že ma to aspoň trošku osloví. Bohužiaľ, nestalo sa. Autorka to dovrzala najviac ako sa dalo. Príbeh bol nudný, zle vyrozprávaný, nezáživný, hlúpo spracovaný a jednoducho úplne pokazený. Námet by bol celkom zaujímavý, predsa len nočné mory. To to však nezachránilo a aj napriek niekoľkým čitateľným kapitolám to bolo sklamaním. Pri týchto scénach totiž kniha mala skončiť a hodnotila by som to ako priemernú knihu. Ona však pokračovala ďalšími tromi stovkami strán, ktoré nemali takmer žiadne opodstatnenie.

Hlavná postava, ktorú spoznávame počas celej trilógie je Elizabeth Sturmová. Táto hrdinka mi vôbec nesadla. Svojim hlúpym správaním, ktoré nemalo jasný dôvod. Doslova mi liezla na nervy, bola hlúpa a celkovo divná. Mnohým jej činom som vôbec, ale vôbec nechápala. Tie činnosti s tými hadmi a podobnými stvorami nekomentujem, lebo boli divné, bezpredmetné a nechutné. Ostatné postavy boli celkom prijateľné. Colin mal aj svetlé chvíľku, hoci občas ma vytočil do nepríčetnosti. Gianna a Paul boli fajn, mali zaujímavé chvíľky, aj keď boli predvídateľní až to bolelo. Angelo sa mi spočiatku páčil, potom ma vytočil, tak tiež skončil ako postava, ktorá ma neoslovila. Celkovo som si ku žiadnej z postáv nenašla cestu, čiže ďalšie mínus tejto knihy.

Tŕnistý bozk beriem ako krok vedľa, pre čitateľa aj autora. Divím sa, že je vôbec vydaná, či už v origináli alebo preklade. Autorka by mala popracovať na štýle, opisoch či rozvitosti viet. Slovo, ktoré patrí k tejto knihe a tiež aj celej sérii je nezáživnosť. Priznám sa, že som rada, že je koniec. Sklamalo ma to a čítanie bolo hotovým utrpením. Ak mám knihu odporučiť, tak určite tým, ktorý nekritizujú a nezáleží im na štýle autora. Ja ju nemôžem hodnotiť veľmi kladne, skôr jej je veľa čo vytknúť. Preto ju nemôžem hodnotiť lepšie ako jeden a pol hviezdičkou. Ak vás však zaujala, určite si ju prečítajte!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment
Knihu si môžte kúpiť na tejto stránke