RECENZIA: R. K. Lilley - Let v oblacích

Autor: R. K. Lilley
Originálny názov: In Flight
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 320
Séria: Up in the Air
Hodnotenie na Goodreads: 4.14

Mladá žena Bianca si užíva vysnívanú prácu letušky a lieta naprieč celými Spojenými štátmi americkými. Celý život si o sebe myslela, že je vyrovnaná a nič ju nedokáže vyhodiť z koľají, predsa len v práci denne stretáva svetové hviezdy, ktorým by túžilo robiť spoločnosť kvantum dievčat. Ona však ich pozvania dokáže bez problémov odmietnuť. Ale potom sa zjavil on. James Cavendish, miliardár s uhrančivým pohľadom a pred ním sa jej podlomili kolená. Príťažlivý zbohatlík si ju získal svojou neústupčivosťou a podmanivosťou. Rozkoš a bolesť spojí dvoch ľudí, ktorí hľadajú pochopenie a pôžitok. Obaja pred tým druhým taja svoj najhoršie zážitky, no čo keď pomôcť môže len jeden druhému...

Román R. K. Lilley ma na prvý pohľad zaujal svojou obálkou a anotáciou. Hneď mi bolo jasné, že v ňom bude zamiešaná aj erotika. Avšak myslím si, že bolo zakomponované v miere a nebolo to prehnané. Príbeh tým nestrácal svoju pointu, práve naopak ukázal nám aj hĺbku či problémy. Postupne vygradovala až do konca, po ktorom si určite každý čitateľ bude chcieť prečítať pokračovanie. Musím však podotknúť, že to nebolo bezchybné čítanie, našla som si pár miest, ktoré sa mi nepáčili a nezaujali alebo mi pripomenuli inú podobne zameranú knihu. Autorkin štýl veľmi dobrý, čo sa odzrkadlilo na tom, že sa román veľmi dobré čítal a ja som si ho užila ako skvelú oddychovku.

V celej knihe sme sa stretli s úzkym spektrom postáv, boli to len tri charaktery. Prvou z nich je jediná ženská postava, ktorú sme mali možnosť bližšie spoznať a to Bianca. Toto mladé žieňa malo rozhodne pestrý život. Za sebou má nepekné spomienky a veľmi ťažké roky, za čo ju veľmi obdivujem, pretože táto časť príbehu ma zaujala a prišlo mi jej ľúto. Nemyslím si však, že je to perfektná postava, pretože občas ma dokázala nahnevať. James bol zas veľmi príťažlivý, ochránársky, tajomný, náladový, žiarlivý, ale zároveň aj veľmi príjemný človek. Aj najpriek svojej utiahnutosti mal svetlé momenty, kde sa prejavil nie len ako zúrivý "masochista", ale ako milujúci muž. Treťou postavou, ktorá síce do ich mileneckého vzťahu až tak nezapadá, ale je veľmi podstatná je Stephen. Ten je najlepším priateľom Biancy a pre mňa bol určite najlepšou postavou v knihe. Bol úžasným priateľom a poradcom, takže si ma neskutočne získal.

Let beriem ako veľmi príjemnú knihu, ktorú sa oplatí prečítať. Ja som si pri nej skvelo oddýchla, aj napriek menším výhradám. Takže ak sa vám páčili Obnažená či Päťdesiat odtieňov, užijete si aj tento román. Kniha si určite nájde svojich čitateľov, ktorí si ju užijú. Mám voči nej pár maličkostí, tie sú však veľmi ľahko prehliadnuteľné a dá sa to čítať s nimi. Je to veľmi podarený začiatok série, ktorá má sľubnú budúcnosť aj na našej malej československej scéne. Druhý diel Vysoko v oblacích od R. K. Lilley vyjde budúci rok a my sa môžeme len tešiť. Na záver hovorím, že Let je veľmi príjemná kniha, ktorú hodnotím štyrmi hviezdičkami.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Galatea.
Knihu si môžte kúpiť aj na tejto stránke.