RECENZIA: Enja Rúčková - Karambol

Autor: Enja Rúčková
Názov: Karambol
Vydavateľstvo: Evitapress
Počet strán: 208
Hodnotenie na Goodreads: 3.67

Najväčšou ambíciou kvintárky Niky, študentky miestneho gymnázia, je dostať sa do redakcie školského časopisu. Keď však má ísť celý ich ročník na lyžiarsky výcvik dochádza ku zmene. Má v pláne byť pri všetkom a napísať ten najlepší článok, aký len pôjde, aby si ju v časopise všimli. Pri jednej z jázd však narazí do idola všetkých dievčat, Seba. A tak sa začnú ich cesty "nečakane" krížiť. Keď má ona problém, on pribehne a pomôže. Jeden druhému sa dostávajú pod kožu, ale je to len obyčajná zábava či skutočný cit? A aké to bude keď skončí lyžiarsky? Tak to sa dozviete, keď sa začítate do najnovšej knihy Enji Rúčkovej!

Myslím, že túto autorku vám vážne predstavovať nemusím. Jej knihy pre mladých neskutočne zaujali. Jej prvotina Čo koho do toho vyvolala obrovský záujem a dostala skvelé hodnotenia. Preto v príbehu pokračovala a napísala aj druhý diel. Ja a moja sestra jej knihy zbožňujeme a nevieme sa dočkaj ďalšej. Ale naspäť ku Karambolu. Na túto útlu knižku som sa tešila poriadne dlho a keď sa mi dostala do rúk určite som nebola sklamaná. Čítanie som zvládla počas jedného dopoludnia a užila som si to ako skvelé oddychové čítanie. Príbeh je to mladých ľuďoch, ktorí majú pätnásť a bavia. Odporúčam to teda skôr mladším ročníkom, hoci aj starší si môžu zaspomínať.

Príbeh sa točí okolo dvoch hlavných postáv a to o Nike a Sebovi. Ona je kvintárka, on prvák na gympli. Dokopy ich dala prostá náhoda a to náraz na svahu. Spolu boli zvláštna kombinácia, ale páčili sa mi ako pár. Páčili sa mi vtipné, ale tiež aj vážnejšie spoločné momenty. Z ostatných postáv mi tam nik moc nezaimponoval, možno Nikin brat či spolužiak Roman. Páčila sa mi ochranárska povaha jej brata, bolo to veľmi milé. Roman bol zas totálny hlupák, ale postaral sa aj o pár vtipných momentov. Celkovo však vznikol zaujímavý zhluk postáv, ktoré sa postarali o rušné chvíle pre čitateľa.

Karambol hodnotím veľmi pozitívne ako knihu, pri ktorej si naozaj oddýchnete a naladíte sa na tú správnu vlnu. Mladšie čitateľky či fanúšíčky Enji Rúčkovej budú určite nadšené. Ja som si ju užila a vrátila som sa v čase, keď svet bol o farbe lakov na nechty. Autorka použila pekný nápad, ktorý kvalitne spracovala a využila ho naozaj perfektne. Romantika bola príjemná a na mieste. Príbeh dobre gradoval a nemal hluché mieste, tiež nebol zbytočne rozťahaný. Za mňa to sú krásne štyri hviezdičky a už teraz sa teším na ďalšie knihy Enji Rúčkovej. A vy si túto knihu určite nezabudnite prečítať! Jej ostatné knihy sú totiž perfektné a jedny z najlepších v slovenskej literatúre pre mladých.