RECENZIA: Kerstin Gier - Modrá jako safír

Autor: Kerstin Gier
Originálny názov: Saphirblau
Počet strán: 344
Séria: Drahokamy
Hodnotenie na Goodreads:4.23

Šestnásročná Gwendolin je hrdou nositeľkou časocestovateľského génu, ktorý sa vyskytuje len dvoch rodoch a ona je posledným kúskom skladačky. Navyše sa zamilovala do svojho spoločníka Gideona de Villiersa. Teraz však obaja riešia iné problémy. Napríklad, že pred výletom do 18. storočia sa treba správne naučiť tancovať menuet. Gideonove správanie však vybieha z normálu, preto svoje city a pudy musí skrývať. Akoby to však bolo, keby sa do toho nezamotali problémy, ktoré môžu postihnúť len cestovateľov v čase. Rodinu si nevyberáme a príbuzní našich hrdinov môžu tiež skaziť náladu. Preto Gideon a Gwendolyn svoje city skrývajú aj jeden pred druhým, ale ako to dopadne?

O tom, že Kerstin Gier je perfektna autorka nemá nikto ani pochýb. Jej séria Drahokamy si získava svet počínajúc od Nemecka a končiac Litvou. Druhý diel úspešnej trilógie je ešte viac prepracovaný než ten prvý. Čitateľ bude mať problém odtrhnúť sa od čítania. Autorka totiž opäť použila svoj povestný svojský štýl a napísaal skvelý príbeh. Táto kniha mnoho úžasných prvkov ako napríklad originálny námet. Cestovanie v čase čitateľa nikdy neomrzí. Obzvlášť vtedy, keď je napísané a prevedené takýmto majstrovským štýlom. Plus k tomu pridajme úžasné postavy a vtipné momenty a voilá, Modrá jako safír je na svete. V tejto knihe určite nenájdete prázdne pasáže či zbytočné opisy. Všetko postupne graduje až do záveru, ktorý je priam dokonalý.

V druhom dieli tejto série sa stretávame už väčšinou známych postáv z prvého dielu. Gwendolyn, z ktorej pohľadu je kniha písaná je úžasná hrdinka. Nie je perfektná, čo je na nej totálne úžasné. Na nič sa nehrá a je sama sebou, neznáša prispôsobovanie nezmysleným pravidlám svojej starej mamy či sesternice. Pravidelne sa jej stane niečo vtipné, čo sa podľa "veľmi dôležitých pravidiel" stať nemôže. Pre čitateľov to je však úplne perfektné, preto si ju každý obľúbi. Gideona, ktorý je hlavný mužský hrdina, si obľúbia hlavne dievčatá, opisovať nemusím. On je jednoducho úžasýá, krásny, mierne podlý a nadaný. V tejto knihe si ma získal ešte viac. Ako potenciálny pár ich veľmi oceňujem, hlavne preto, že v tejto trilógii nie je zbytočný ľúbostný trojuholník. Z ďalších postáv oceňujem Xemeriusa, ktorý si kradol scény pre seba a výnimočne ich obohatil hlavne vtipom.

Modrá jako rubín je nádherná kniha plná napätia, vtipu a úžasných postáv. Príbeh je perfektne rozpísaný a do bodky premyslený. Autorka využila skvelý námet a tiež humor, čo patrí medzi výrazné plusy tejto knihy. Pozitívom sú tiež výrazné postavy, ktoré ťahajú príbeh dopredu a preto sa čitateľ nenudí, ale skôr číta ďalej. Výhodou tiež bolo, že aj keď je kniha druhý diel série, nie sú to len prázdne opisy a nudné dialógy, čo by z nej spravili len zbytočné rozťahovanie, ale naozaj sa niečo stalo. Ja som si knihu užila na jeden dúšok, čítala sa ľahko a perfektne som si pri nej oddýchla. Myslím, že milovníkom young adult sa táto kniha, ba i celá séria, budú veľmi páčiť. Za mňa to je plné hodnotenie päť hviezdičiek a už teraz sa neviem dočkať záveru tejto dokonalej trilógie - Zelená jako smaragd. Mimochodom nezabudnite, že filmová verzia Modrej práve útočí na nemecké kiná a film si po úspešnom prvom dieli nenechajte ujsť ani vy!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvo iPark.
Knihu si môžete kúpiť na tejto stránke