RECENZIA: Carey Heywood - On

Autor: Carey Heywood
Originálny názov: Him
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 232
Séria: Him (#1)
Hodnotenie na Goodreads: 3.77

Sarah Millerová je úspešná podnikateľka. Už niekoľko rokov ju však trápi jediná osudová noc. Práve kvôli nej už sedem rokov nenavštívila rodnú Atlantu. Teraz sa však musí vrátiť na svadbu svojho milovaného brata a pobudnúť tam celý týždeň. Nadšenie z videnia rodiny a rodného domu strieda strach, že stretne jeho. Toho, na ktorého nedokáže zabudnúť. Jej životnú lásku, ktorá jej zlomila srdce. Jedine s ním sa cítila milovaná, jedine s ním sa cítila výnimočná a jedine on jej dokázal ublížiť tak veľmi, že to cíti aj po toľkých rokoch. Zvládne prežiť týždeň s rodinou a vyhnúť sa JEMU? Alebo to bude bolieť ešte viac?

Kniha On z pera americkej autorky Carey Heywood môže na prvý pohľad podľa obálky vyzerať ako eroticky zameraná kniha. Avšak vôbec to tak nie je. Román, ktorý vyšiel autorky pod poradovým číslom štyri, je naozaj dobré romantické čítanie. On vznikol keď sa autorka rozhodovala, čo bude čítať a nenašla nič vhodné a tak napísala prvý diel tejto dualógie. Vyhrala sa s námetom o láske, ktorá bolí a čo je a aj vždy bude aktuálna téma. Páčil sa mi jej rozprávačský štýl, preto lebo kniha bola napísaná pútavo, bolo v nej minimum prázdnych pasáží či nudných postáv. Skvelou voľbou boli kapitoly, kde sa striedali vždy jedna z minulosti a jedna z prítomnosti. Čitateľ si preto vždy nájde niečo zaujímavejšie či napínavejšie a preto si knihu užije ešte viac.

Román je vyrozprávaný z pohľadu hlavnej hrdinky Sary Millerovej. Z vlastností tejto hrdinky musím spomenúť, že je veľmi iniciatívna, inteligentná či emotívna. V častiach rozprávaných v prítomtonosti nerada verejne zdieľala svoje pocity a schovávala sa. Prišla mi vtedy viac utiahlejšia, ale tiež ma týmto správaním trošku hnevala, pretože nedokázala sa postaviť strachu a postaviť sa zoči voči Willovi. Ten bol veľmi sympatický, milý a tiež vtipný či talentovaný. Spolu tvorili zaujímavý kontrast, ale milý pár, aj keď ich to úplne rozdelilo. V minulosti mi prišla viac hráva a veselšia. Z ostatných postáv sa páčil Sarin brat Brian či jej najlepšia priateľka Saweyer, ktorá bola veľmi vtipná a skvelo doplnila dej.

Prvý diel z autorkinej dualógie sa veľmi dobre čítal, bol dobre napísaný a postavy boli pekne rozvité. Rozhodne knihu považujem za dobré oddychové čítanie, ktoré zaujme hlavne dámske publikum. Takže ak máte chuť na niečo rýchle, jednoduché, s romantickým dejom a zároveň vám nevadí čítať v češtine, tak určite siahnite po románe On. Ja som si ho vážne užila, veľmi sa mi páčil a prečítala som ho za jediný deň. Nemôžem ho hodnotiť najvyššie ako sa dá, je tam pár slabších momentov či scén, kde mi hrdinovia nesedeli, avšak aj tak je to vydarený román. Preto mu dávam štyri hviezdičky s piatich. Ak vás táto kniha oslovila, do vašej pozornosti dávam aj druhý diel s názvom Ona, čo je vyrozprávanie prvého dielu z pohľadu Willa. Ten by sa mal na pulty kníhkupectiev dostať už v novembri.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Galatea.