utorok, 26. augusta 2014

MiniReview #2 - Three Books


Sherrilyn Kenyonová - Nočný bozk 
Ikar 2013

Od Sherrilyn Kenyonovej som čítala už nejednu kniha a všetky boli perfektné. Nočný bozk po tých predchádzajúcich naozaj nesklamal. Páčilo sa mi menšia zmena mytológie. Okrem gréckej autorka zapojila aj nórsku, čo bolo skvelé oživenie a prepojenie. Z postáv tu boli spomenuté známe postavy ako Ash, Talon či Kyrian, čo bolo perfektné, lebo v predchádzajúcich knihách som si ich veľmi obľúbila. Sú vtipný, namakaní a každý má niečo do seba. Hlavné postavy, Cassandra a Wulf, mali medzi sebou obrovskú chémiu, čo z nich tvorilo nádherný pár. Ich spoločný osud bol taký smutný a človek im veľmi prial aby našli spoločné šťastie. Ach tie moje romantické kecy. Teta Kenyonová to totiž perfektne premyslela, vôbec nevadí aká rozsiahla je táto séria, každý diel má svoj originálny príbeh a čitateľa zaujme. Neopakuje totiž zbytočné rovnaké frázy, nepoužíva trápne opisy a príbeh robí akčný a napínavý. Práve preto sú jej knihy ako stvorené na oddych. A obálka je naozaj úžasná. 
Hodnotenie: 5/5



Ivana Furjelová - Squelé babenky
Evitapress 2012

Squelé babenky je prvotina slovenskej autorky Ivany Furjelovej. Pred určitým časom som čítala jej druhú knihu Až keď bude mama triezva, pri ktorej som bola dosť kritická. Našla som tam štylistické veci, ktoré sa mi nepáčili, mnoho hluchých miest a podobne. Squelé babenky sa čítali rozhodne lepšie, viac som si ich užila a majú rozhodne zaujímavý námet. Neviem však prečo, ale myslím, že na knihu som už príliš stará. Hlavná hrdinka sa totiž zdala zlákať pokecom a ľuďmi, ktorí sú hlavne totálne vypatlaní alebo majú v hlave len slamu. V živote som nechápala prečo mladí ľudia začínajú fajčiť kvôli partii, jednoducho mi to smrdí, tak si to nebudem pchať do úst a nie sa miesto toho tváriť ako strašne cool a povrchný som. Karolína ma preto neskutočne vytáčala a ešte k tomu takto opustiť najlepšiu kamarátku z detstva, no ja neviem, ale ak má niekto aspoň chrbtovú kosť a za necht zdravé rozumu, tak ho to nenapadne. Toť vše ku kritike hlavnej postavy. Autorka však brnkla na správnu strunu a použila kvalitný a pravdivý námet, takže mladšie čitateľky si určite prídu na svoje. Ako oddychovka môže rozhodne zaujať. 
Hodnotenie: 3,5/5


J. R. Wardová - Chamtivosť
Ikar 2013

Priznám sa, že Chamtivosti som sa naozaj bála a spočiatku som sa jej vyhýbala. Raz som ju v knižnice oblúkom obišla a požičala si niečo iné. Teraz som ju mala doma už takmer dva mesiace a stále som sa k nej nevedela dostať. V júli som ju začala čítať, ale prišli do toho iné knihy, tak som zostala zaseknutá na dvadsiatej strane. Teraz som sa k nej vrátila a jej čítanie som si užila. Príbeh bol nápaditý, originálny a skvelo napísaný. Rovnako dobre sa jej čítal a hltala som stránku za stránkou. Určite by som to neodporúčala čítať mladším čitateľom, tí starší si však prídu na svoje. Obzvlášť milovníci urban fantasy. Postavy sú veľmi dobre vykreslené, hravé a dá sa s nimi pracovať. Hlavný prestaviteľ série Padlí anjeli Jim Heron nie je typický hrdina, ale skôr tvrdý chlap, ktorý si stojí za svojim. A taktiež má svoju dávku šarmu. Autorka spojila akciu, romantiku a fantasy prvky. Určite si nenechám ujsť ani ďalšie diely série, ktorých je zatiaľ 6 a slovenského prekladu sa dočkali už prvé tri diely, lebo rozhodne stoja zato. 
Hodnotenie: 4/5


3 komentáre:

  1. Chamtivosť je super kniha. Chcem aj ďalšie časti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chamtivosť a vlastne celá séria Padlých je úžasná, mne sa veľmi páči. Hlavne Posedlosť, ktorá vyšla v češtine (5.diel) je suprová a napínavá.
    Sherrilyn Kenyonová je PANI spisovateľka. Mám za sebou asi všetky diely lovcov a každý stojí zato. Trošku ma mrzí, že v slovenčine je ich preložených tak málo. :(

    OdpovedaťOdstrániť