štvrtok, 3. júla 2014

RECENZIA: Richelle Mead - Krvavý sľub

Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Blood Promise
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 440
Rok vydania: 2014
Séria: Upírska akadémia
Hodnotenie na Goodreads: 4.40
Hodnotenie: 5/5

Za bránami Akadémie sv. Vladimíra hrozí mladej dampírke Rose nebezpečie. Ale ani moroji, strigoji ba ani najlepšia priateľka Lissa ju nedokážu zastaviť. Nedávny útok na Akadémiu si vyžiadal mnohé obete a spolu s nimi aj jej milovaný Dimitri. Preto sa rozhodla ísť do jeho domoviny - Ruska, nájsť ho a splniť sľub, ktorý mu kedysi dala - zabiť jeho strigojské ja. Vyhľadá jeho rodinu a prezradí im pravdu. V Rusku na ňu striehnu rôzne hrozby, ale veľa sa aj naučí a spozná, že svet na škole nie je skutočný a treba mať odvahu bojovať. So sebou či už aj s tými najmilovanejšími.

Krvavý sľub je štvrtý diel bestsellerovej a krvavej Upírskej akadémie. Po strhujúcom konci tretieho dielu, ktorý mnohým vohnal slzy do očí sa stal hotovým vykúpením a vysvetlením. Predošlá kniha ma rozplakala, táto bola veľmi akčná ale zároveň emotívna. Prvá polovica bola veľmi nostalgická, senzitívna a opisná. Autorka v nej využila veľa retrospektívy a spomienok hlavnej hrdinky. Nie všetkých čitateľov to môže baviť, aj keď bolo tam mnoho zaujímavých nových skutočností. Druhá časť však bola veľmi akčná a nabitá energiou. Čitateľovi viac priblížila život strigojov a tiež aj ich mentalitu. Ak sa mu prvá polka nepáčila, tak túto si určite zamiloval. 

Hlavná hrdinka Rose je veľmi energická a akčná. V štvrtom príbeh Upírskej akadémie však opäť raz ukázala aj svoju citlivejšiu stránku a mnoho emócií a tiež aj sĺz. Veľa udalostí tohto príbehu bola pre ňu neskutočne zložitých a ťažkých. Lissa ukázala svoju druhú, odviazanejšiu stránku. Musím priznať, že mi tak páčila ale niektoré jej činy v takomto stave neboli práve najprijateľnejšie. Adrian sa mi začal viac páčiť, konečne sa ma zaujal svojou neviazanosťou, vtipom a odhodlanosťou. Prišiel mi, že bol viac zodpovednejší ako v predchádzajúcich dieloch. Zvýšil si u mňa skóre rovnako, ako si ho Dimitri trošku znížil. Dimitri bola moc hrubý a naliehal, v predošlých knihách bol zlatý a neústupný a tak sa mi páčil viac. Teraz bol ako by ho vymenili, ale uvidíme v ďalších dieloch. Prekvapila ma napríklad postava Sydney, ktorú som tam vážne nečakala a Avery, ktorá sa mi nepozdávala už od prvej vety. 
fotka zo Slovart Booklab
Oproti predchádzajúcim dielom mi prišla táto kniha trošku rozťahaná. Aj keď autorka držala čitateľov v neustálom napätí, ja osobne som si radšej nič predstavovala a ak aj, autorka mi to veľmi rýchlo zavrhla, bola dosť rozsiahla. Meadovej štýl písania je neskutočne obdivuhodný, je totiž svieži a ohromným plusom je použitie slovníku mladých ľudí. To je hlavný dôvod prečo sa táto séria perfektne číta a nedá sa od nej odtrhnúť. Po prečítaní ju musím zhodnotiť nie ako najlepšiu z tejto série ale ako plnohodnotné pokračovanie plné akcie a napätia. Ja som si jej čítanie neskutočne užila a hodnotím ju najvyššie ako sa dá, teda piatimi hviezdičkami. Séria pokračuje ďalšími dvomi dielmi. Piata časť s názvom Spútané mágiou vychádza v decembri a vyvrcholenie tejto napínavej sextalógie sa dočkáme v šiestej knihe s názvom Posledná obeť budúci rok v máji. Ak máte teda máte upírov určite siahnite po najlepšej upírskej sérii!

Za poskytnutie recenzného výtlačku tejto knihy ďakujem kníhkupectvu iPark.
Knihu si môžte kúpiť na tejto adrese

6 komentárov:

  1. Aj ja chcem prečítať :33 :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už viem, prečo po tejto sérií tak túžim heh. Vyzerá skvelo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte som nečítala ani jeden diel z tejto série. Videla som akurát film. Keď dočítam všetky knihy čo mám naplánované (to bude možno v septembri :D), tak sa možno pustím do VA, lebo film sa mi celkom páčil :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Chcela by som sa pustiť do tejto série :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Bože, už aby mi prišla ... Znie to naozaj super a hneď teraz by som sa do nej pustila! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tenhle díl... já nevim. Přišel mi nejslabší, bylo tam hrozně moc místa věnované Dmitrijovi a cestou Rose za ním, což mne teda nebralo, protože já prostě už od začátku Dmitrije nemám ráda! :D
    Jiné díly jsou prostě lepší, přiznejme si to. Ale stejně mne docela bavil. :)

    OdpovedaťOdstrániť