RECENZIA: Marissa Meyerová - Scarlet

Autor: Marissa Meyerová
Originálny názov: Scarlet
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 456
Séria: Měsíční kroniky
Hodnotenie na Goodreads: 4.31

Scarlet Benoitovú už ako malé dievčatko opustili rodičia a preto bývala u babičky. Teraz má osemnásť a cíti sa neohrozene a nezávisle. Tiež si do života nepúšťa nikoho nového, jedinou výnimkou je jej milovaná babička, ktorá ju vychovala a zároveň je jej najlepšou priateľkou. Kto by nechcel babičku, ktorá ju naučila pilotovať raketu, ošklbať kačku alebo ignorovať názory ostatných, a bola tu vždy pre ňu, aby pomohla jej so všetkým. Teda až dovtedy, kým záhadne nezmizla. Na farme sa zrazu objaví jej otec a povie jej, že ju uniesol nejaký gang, samozvaných strážcov poriadku, ktorý z nej páčia informácie. Jediný kto by mohol mať nejaké informácie je Vlk, pouličný zápasník, ktorého stretla v miestnej krčme. Scarlet sa zamotá do záležitostí, ktoré jej zmenia život a nájdu...

Na rozprávke Červená čiapočka sme všetci vyrástli. Malé dievčatko, ktoré sa samé vybralo naprieč lesom a stretlo zlého vlka. Dnešné deti ju môžu poznať z kultovej kreslenej Karcoolky, či z filmu hollywoodskej produkcie Red Riding Hood s Amandou Seyfried. Marissa Meyerová nás však zobrala na výlet po písmenkách a známu rozprávkovú postavičku prepísala na futuristický román. Celú sériu vytvorila so zaujímavou a kreatívnou formou písania, takže rozhodne má čím zaujať. Musím však priznať, že príbeh prvej knihy, Cinder, mal väčší spád a prvá polovica Scarlet ho až taký výrazný nemala. Druhá polka však nabrala tie správne obrátky a dej skvelo gradoval.

Páčilo sa mi, že to príbehu boli zakomponované aj postavy z predchádzajúcej knihy, ale rovnako bola obohatená o mnohé ďalšie. Hlavnou hrdinkou sa stala Scarlet Benoitová, ktorá bola veľmi energická, ba priam neohrozená. Páčilo sa mi, že sa nedala zastrašiť a bola odhodlaná nájsť svoju babičku naprieč všetkým nástrahám, ktoré ju mohli postihnúť. Vlk bol tiež zaujímavá postava a vzťah medzi ním a Scarlet sa oproti pôvodnej rozprávke zmenil, čo bolo perfektné. Prišiel mi ako veľmi príťažlivý chlap, ktorý si však prešiel svoje. Z nových postáv ma veľmi zaujal kapitán Thorne, ktorý mal skvelé hlášky a príbeh doplnil aj o vtipné časti. Som rada, že do príbehu boli zakomponovaní aj Cinder s Kaiom a ich príbeh pokračoval ďalej.

Scarlet považujem ako kvalitné pokračovanie Mesačných kroník. Autorka skvelo pokračovala v rozprávkovom zázemí. Príbeh bol menej predvídavý než v prvej knihe, čo bolo skvelé. Našla som však aj jednu nevýhodu. Príbeh bol viac rozťahaný a prvá polovica môže čitateľa mierne nudiť. Našťastie druhá polka nabrala správne grády a nenechá chladného ani jedného z vás. Prišla mi viac premyslená a dejovo prepracovanejšia. Čítanie som si neskutočne užila, autorka totiž vie ako si má čitateľov získať a prilákať na dobrú knihu, ktorá ich jednoducho dostane. Ak máte chuť na originálnu dystopickú sériu, kde sa autorka vie pohrať s postavami a písmenkami, určite neváhajte. Za mňa je to štyri a pol hviezdičky, pretože kniha má skvelé postavy a dej, aj napriek miernym zaváhaniam. Zároveň sa tešte na tretí a štvrtý diel, ktoré si posvietia na moderné verzie Rapunzel a Snehulienky!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark!
Knihu si môžte kúpiť na tejto adrese