RECENZIA: Kelley Armstrong - Přivolávání

Originálny názov: The Summoning
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 306
Séria: Nejtemnější síly
Hodnotenie na Goodreads: 4.04
Hodnotenie: 3/5

Pätnásťročná Chloe Saundersonová je obyčajné dievča, ktoré chodí na umeleckú školu a miluje filmy. Až na jednu zvláštnosť, vidí duchov. Tejto schopnosti sa hovorí nekromancia a mladú dievčinu privedie do poriadnych problémov. Keď ju v škole vyhľadá duch, naľaká sa a celá škola spozná jej tajomstvo. Je nútená ísť do liečebne pre duševne chorých s názvom Lylův domov, kde sa nachádzajú mladí ľudia, ktorí nie sú úplne "normálni". Lenže všetko je inak ako sa zdá a práve pacienti sú tí správni. Chloe Saundersonová a jej noví priatelia sú v nebezpečenstve a len ich schopnosti ich môžu zachrániť!

Kelley Armstrongová je známa americká autorka, ktorá má na konte viac ako osem sérií. V Amerike jej knihy žnú obrovský úspech, dokonca sa viaceré z nich zaradili medzi bestsellery novín The New York Times! Přilávání nie je výnimkou a taktiež zaznamenalo obrovský úspech. Táto kniha má zaujímavý a nekonvenčný príbeh, ktorý sa zaoberá zaujímavou témou a to nekromanciou. Ja moc na duchov nie som a nemám ich moc rada. Dej ma však zaujal, no na niektorých častiach ma priam nudil. Mnoho momentov nebolo dobre rozpísaných a tiež boli slabé a nezáživné. Niektoré ich však nahrádzali a dopĺňali.

Hlavná hrdinka Chloe nebola zas tak zlá, aj keď občas mi svojimi názormi dobre liezla na nervy. Páčili sa mi jej kinematografické záujmy a vedomosti, dokonca s ňou mám jednu vec spoločnú (a nekromancia to nie je.) Niektoré jej činy mi prišli hlúpe. Bratia Simon a Derek ma však bavili, pretože boli záhadní a príťažliví. Ich príbeh a pôvod ma veľmi zaujal, lebo som to vážne nečakala. Zaujímavý bol aj dôvod ich umiestenia v Lylovom domove.  Rae bola bola zas postava, ktorá mala asi najlepšiu úchylku, čo bol fajn. Od začiatku mi neboli sympatickí postavy ako Dr. Davidoff, Dr. Gillová či pani Talbotová, ktorý boli príliš strojení a nezaujímaví.

Príbeh tejto knihy nebol veľmi zlý, aj keď mal mnoho chýb. Nezáživnosť deja, nudná hlavná hrdinka či hluché miesta. Ak to mám povedať na rovinu, z prvej stovky ma bavilo asi prvých 15 strán, potom dlho dlho nič a potom kúsok až v druhej tretine a posledných 40 strán. Koniec bol však skvelý, ten zmenil môj názor o knihe a trošku ho prilepšil. Bola tam správna gradácia a čitateľa môže naozaj nadchnúť. To ma aj presvedčilo k rozhodnutiu prečítať aj ďalšie diely, na ktoré sa veľmi teším. Koniec bol veľkolepý a čitateľa prinúti čítať aj ďalšie diely. Tento však môžem ohodnotiť aj priemerné paranormálne young adult čítanie, ktoré môže zaujať svojím zaujímavým nápadom či postavami. Obálka je tiež veľmi vydarená. Vydavateľstvo Galatea fanúšikov tejto série nenechá dlho čakať a druhý diel vydá už túto jeseň. Druhý diel dostal názov Probouzení a po ňom nasleduje vyvrcholenie série Nejtemnější síly s názvom Prozření, ktoré vyjde vo februári! Ak vás Přivolávání zaujalo, určite neváhajte a siahnite po ňom, ja túto knižku hodnotím tromi hviezdičkami!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Galatea!