pondelok, 26. mája 2014

RECENZIA: Kass Morgan - Prvých 100

Autor: Kass Morgan
Originálny názov: The 100
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 280
Rok vydania: 2014
Séria: Prvých 100
Hodnotenie na Goodreads: 3.46
Hodnotenie: 4,5/5

Po nukleárnej vojne sa stala Zem neobývateľnou a rádioaktívnou. Posledné zvyšky ľudí sa zachránili a žijú v obrovskej vesmírnej lodi. Teraz však Rada posiela na Zem sto mladistvých delikventov. Musia zistiť, či je Zem obývateľná a ľudská rasa sa môže vrátiť domov. Vydávajú sa nájsť nový domov alebo sa vydávajú na samovražednú misiu. Bellamy chce chrániť svoju sestru. Wells chce získať späť lásku dievčaťa, ktoré stratil ale hodlá oň zabojovať. Glass nemá šancu prežiť, preto chce vidieť svojho milovaného aspoň poslednýkrát. A Clarke chce začať znova a prežiť.

The 100 je seriálový fenomén, ktorý nezachvátil len Ameriku, ale aj slovenských a českých divákov. Seriál, ktorý je perfektný od prvého dielu má vysokú sledovanosť. Kniha je trochu iná už dejovo alebo v rozmere postáv. Celý príbeh je skvelo vyrozprávaný a veľmi dobre napísaný. Už len hlavná myšlienka je veľmi zaujímavá a originálna. To, že povrch Zeme sa stal neobývateľný a ľudia žijú vo vesmíre ma naozaj fascinuje. Celková tá predstava je neskutočne lákavá a raz možno sa stane niečo podobné. Kniha je písaná zo štyroch pohľadov, kde hlavné postavy hovoria svoj príbeh. Dej je písaný chronologickou podobou, ale je tam aj množstvo retrospektívnych pohľadov, kde postavy spomínajú na život na lodi. Tieto časti pomôžu čitateľovi predstaviť si život vo vesmíre. 

V celej knihe je viacero zaujímavých postáv a mnoho z nich si ma získalo. Napríklad sa mi veľmi páči Clarke, ktorá je veľmi inteligentná a odvážna. Svojimi vedomosťami a zručnosťami mnohým pomohla, čo upevnilo to, že bez nej by mali problém prežiť. Bellamy sa mi páčil napríklad svojou rozhodnosťou, silou a charizmou. Spáchal zločin aby sa dostal k svojej sestre bol odvážne, hoci mohol skončiť katastrofálne. Svojimi činmi a správaním ma však veľmi zaujal a patrí medzi moje obľúbené postavy. Wells ako jediný mohol zostať vo vesmíre, ale kvôli svojej milovanej sa rozhodol ísť na Zem. Podľa mňa konal moc zúfalo a nerozumne, čím ma moc neoslovil. Octavia, mladšia sestra Bellamyho, bola tiež skvelá postava. Predsa len podľa zákonov by ani nemala existovať. Glass je postava, ktorá v seriáli nie je ale páčila sa mi a v seriáli by bola skvelá a určite by sa mnohým páčila.

Prvých 100 považujem za úžasnú dystópiu s mnohými originálnymi prvkami. Hlavná myšlienka a námet knihy sú úplne perfektné a môžu prilákať obrovské množstvo čitateľov. Nie je však úplne perfektná, je zrejmé, že je to autorkina prvotina. Myslím však, že ďalšími knihami sa to vyvinie k lepšiemu. Ja som si knihu užila v priebehu jedného dňa a nemohla som z nej spustiť oči. Prečítala som ju v priebehu jedného dňa a myslím, že tento námet osloví ďalších, ktorým sa páčili napríklad Hry o život alebo séria Pod vražednou oblohou. Ak si však knihu prečítate, určite skúste aj seriál. Odo mňa si kniha odniesla hodnotenie ako vydarená prvotina so skvelým spracovaním a originálnym námetom, preto ju hodnotím štyrmi a pol hviezdičkami z piatich. Príbehy našich hrdinov však pokračujú v druhej knihe tento série s názvom Day 21, ktorý vychádza v angličtine už tento september!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu iPark.
Knihu si môžete s 20 % zľavou kúpiť na tejto adrese.

5 komentárov:

  1. Nevedela som čo od knižky čakať, no nakoniec vidím, že nie je taká zlá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mám taký pocit, že zajtra skočím do kníhkupectva sa spýtať, či ju nemajú na sklade :D Anotácia je zaujímavá a som si istá, že ma táto kniha pohltí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja som sa náhodou dostal k seriálu a strašne sa mi zapáčil a to som kukol len prvé dve zatiaľ :) keď bude via času (čo je u konečne budúci týždeň) tak to začnem opäť sledovať.
    recenzia sa mi páčila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Snad se do knížky taky pustím co nejdříve, protože seriál je super, ale chtěla bych na něj koukat až přečtu knihu :D.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pekná recenzia, konečne viem, o čo ide.:) A dosť si ma nalákala, na knihu aj na seriál, hádam sa teda k tomu dostanem.:)

    OdpovedaťOdstrániť