RECENZIA: Courtney Coleová - Ak ostaneš

Autor: Courtney Coleová
Originálny názov: If You Stay
Počet strán: 280
Séria: Beautifully Broken
Hodnotenie na Goodreads: 3.98

Dvadsaťštyriročný Pax je chalan, ktorý v sebe nemá štipku zodpovednosti. Rozmaznaný mladík, ktorý si užíva život plnými dúškami. Jeho obľúbenou činnosťou je popíjať Jacka Danielsa, občas to prehnať s drogami a rozdávať si to s ľahkými ženami. Tie si získa veľmi ľahko, stačí len zamávať bielou tabletkou a každá mu dá všetko, čo si zažiada. Keď však spozná mladú umelkyňu Milu, ktorá mu zachráni život, rozhodne sa zmeniť. Jeho však v noci budia strašidelné sny a Mila chcela zistiť, čo ho trápi. Romantický príbeh lásky dvoch mladých ľudí len začína, ale postačí to aby s ním zostala navždy?

Kniha Ak ostaneš zaujme čitateľa už svojou anotáciou. Príbeh, ktorá už prvými vetami zaujme a možno prekvapí. Žánrovo ju môžme zaradiť medzi Contemporary alebo New Adult. Myslím, že patrí medzi originálne a kvalitne spracované knihy. Určité prvky však sú podobné s inými knihami a to, že aj tentokrát hlavný hrdina navštívil terapeuta. Čo je však podstatné, že ďalej to bolo rozdielne a originálne. Autorka použila jedinečné prvky a príbeh kvalitne spracovala. Skvelé bolo, že to nebolo zbytočne natiahnuté a celá kniha pôsobí ako oddychové čítanie. Čitateľkám sa určite bude páčiť, že hlavná postava Pax je naozaj príťažlivá, čo je skvelé na prilákanie k tejto knihe.

Pax, ktorý zo začiatku pôsobí ako rozmaznaný frajer sa neskôr vyjavil ako veľmi zaujímavá postava. Holduje alkoholu, drogám, ľahkým ženám a podobným záležitostiam. Nebolo to vždy tak. Práve preto je taký, že aj on má za sebou ťažké obdobie, ničia ho nočné mory a nedokáže si spomenúť čo sa stalo jeho matke. To ako sa rozhodol zmeniť, že začal chodiť na terapie, prestal piť a podobne bolo skvelé. Úplne sa zmenil, čo bol veľký pokrok a spravilo zo z neho skutočného chlapa. Bol tiež obdarený peknou tváričkou, ktorá doplnená testovaniami robí úžasnú kombináciu, tak to nenechá žiadnu ženu len tak. Mila bol už od začiatku veľmi jemná, proste typická umelkyňa. Mala naňho úžasný vplyv a spolu vytvorili krásny párik. Musím tiež spomenúť postavu, ktorá tam bola len malý moment ale predsa len ma oslovila. Bol to barman Tony, ktorý sa k Mile aj k jej sestre Madison správal priam otcovsky. Väčšina týchto postáv sú veľmi zaujímavé a každá z nich má niečo, čím zaujme.

Autorka v tejto knihe použila momentálne veľmi aktuálnu tému a to drogy. V súčasnej dobe mnoho mladých ľudí siaha po tejto zábavke z rôznych dôvodov, z nudy, zábavy alebo aby zapadli do partie. Niektorí však preto, aby unikli pred nástrahami, ktoré na nich číhajú na každom kroku. Práve nim prepadol Pax, avšak aj iné postavy. Ak ostaneš je skvelá kniha, ktorá má potenciál zaujať veľké množstvo ľudí. Ak vás zaujme anotácia či recenzie, určite neváhajte. Originálny nápad, skvelé spracovanie, úžasné postavy, tak to všetko sú plusy tejto knihy. Nič negatívne na ňu povedať nemôžem, pretože je perfektná.Čitatelia sa od nej nebudú môcť odtrhnúť a prečítajú ju naozaj rýchlo. Skvelou správou je, že séria Beautifully Broken pokračuje hneď ďalšími tromi časťami. Druhý diel s názvom If you leave by mala vyjsť v slovenčine budúci rok cez leto a autorka si tentokrát posvieti na sestru našej Mily a to na Madison. Na záver k tejto knihe musím povedať, že zaujme hlavne romantické duše, ktoré si knihu doslova vychutnajú!

Knihu si môžte napríklad kúpiť na tejto adrese