RECENZIA: Samantha Youngová - Dublin Street

Autor: Samantha Youngová
Originálny názov: On Dublin Street
Počet strán: 336
Séria: On Dublin Street (#1)
Hodnotenie na Goodreads: 4.31

Joselyn Butlerová má komplikovanú minulosť. Pred štyrmi rokmi pred ňou ušla do škótskeho Edinburghu, kde vyštudovala a snaží sa napísať svoju prvú knihu. Jej najlepšia kamarátka sa však zo spoločného bytu odsťahuje a tak si hľadá nový domov. Ten nájde na Dublin Street. A s ním získa aj novú priateľku Ellie. Spolu s ňou spozná jej bohatého brata Bradena, ktorý vlastní byt a hneď prvý deň ju "načapá" nahú. Chémia medzi týmito dvomi cudzincami je už od prvého momentu zreteľná a viditeľná. A ako to s nimi pôjde ďalej si zistíte priamo v knihe ;).

Dublin Street som sa začala čítať, len tak z nudy v škole. Skončilo to však tak, že som knihu so skvelým pocitom skončila asi o pol jedenástej večer. Príbeh je veľmi pútavý a zaujímavý. Keďže som v tom momente potrebovala niečo jednoduché a oddychové, Dublin Street mi prišlo do rany v priamy čas. Príjemné a zároveň jemne originálne a zároveň trošku stereotypné, takto by sa táto kniha dala charakterizovať. Malo to však veľmi kontext a postavy boli perfektne vytvorené. Skvelo tiež bolo využité prostredie Škótska a jeho krajiny či kultúry.

Joselyn, alebo radšej Joss ako ju všetci prezývali bola veľmi zaujímavá postava. Mala veľmi pestrú minulosť a veľa zažila. Naozaj mi jej bolo ľúto, lebo jej život bol fakt ťažký. Čo bolo na nej originálne, je to, že konečne tu bola viac "broken" hlavná hrdinka než hrdina. Hoci aj Braden mal čo to za sebou, práve Joselyn mi prišla ako postava, ktorá bola viac životom skúšaná. Ale tento chlap bol skvelý, sexy a chodil aj do spoločnosti, čiže sa neuzatváral do seba. A rovnako to bolo aj pri Joselyn. Tá ich chémia bola skvelá a naozaj som len čakala kedy sa na seba vrhnú. Tie boli dobre využité aj postranné príbehy ostatných postáv, ktoré autorka skvele vsunula do deja.

Mnohí porovnávajú Dublin Street s Fifty Shades of Grey, ale ja si nemyslím, že by mali veľa spoločného. Hoci je tiež je hlavný hrdina pri peniazoch, hlavná hrdina na tom nie je horšie. A tiež tu neboli využívané perverznosti a podobne, takže takéto porovnávanie moc nesedí. Preto bola táto kniha podľa mňa skvelo napísaná so zaujímavým dejom a kvalitnými postavami. Autorka túto sériu rozšírila aj pokračovania, a to hneď o štyri diely aj keď každý z nich má iné hlavné postavy. Druhá časť vychádza pod názvom London Road vo vydavateľstve Ikar už 9. apríla. Už sa teším ako si aj tento diel vychutnám a tento nehodnotím inak ako piatimi hviezdičkami. Je to totiž skvelá literatúra so správnou dávkou napätia, romantiky či erotiky. Kniha má veľa plusov ako spracovanie, príbeh a grafická stránka, takže ak vás zaujala, nedajte sa odradiť a prečítajte si ju. ;)