streda, 23. apríla 2014

RECENZIA: Andrew Fukuda - Lov

Autor: Andrew Fukuda
Originálny názov: The Hunt
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 256
Rok vydania: 2014
Séria: Lov
Hodnotenie na Goodreads: 3.72
Hodnotenie: 4/5

Gene žije v spoločnosti, ktorá sa úplne líši od tej našej. Posledné zvyšky ľudí, nazývaných glupani, krvilačnejší občania takmer vyhubili. Tajomný Vládca vyhlasuje nový lov na glupanov, kde vybraní občania budú mať možnosť zabíjať a loviť. Jedným z lovcov je práve náš hlavný hrdina. Pre Geneho je však ťažké schovávať to, že nie je ako ostatní občania, že mu chýba ich neobyčajná rýchlosť alebo to, že ho slnečné svetlo nezabije. Keď do jeho života vstúpi dievča, city ktoré voči nej cíti nepozná všetko sa mení. Lov sa blíži a on musí nájsť spôsob ako prežiť, hoci ho to môžeš stáť až príliš veľa.

Keď som začala čítať Lov, od prvej strany mi bola jasné, že to nebude len taká obyčajná kniha. Autor má naozaj svojský štýl písania, ktorý robí knihu ešte zaujímavejšou. Námet je veľmi netradičný a zároveň originálny. Akoby niekto skombinovala hocijakú upírsku knihu s Hrami o život. Z tejto kombinácie vznikol kvalitný príbeh plný napätia a drámy. Má to perfektné dystopické prvky, takže je to len ďalšie plus. Čitateľ však môže mať zo začiatku pochybnosti, či je kniha naozaj dobrá. Dej sa však postupne vyvíja a graduje tou správnou rýchlosťou. Celkovo je to perfektne premyslené a pre čitateľa lákavé čítanie, ktoré si užije až do samotného konca.

Hlavný hrdina Gene je rozhodne veľmi zaujímavý. V živote to nemal ľahké, lebo musel skrývať svoje skutočné ja a hrať sa na niekoho iného. Toho robilo veľmi nezvyčajnou postavou, ktorú si čitatelia obľúbia. Okolo seba mal viacero zaujímavých postáv ako napríklad Ashley June či glupani, ktorí majú byť len na jedenie. Keď autor postavu Ashley June rozpísal a rozvil jej charakter, veľmi sa mi páčila aká je v skutočnosti a naozaj pridala do príbehu grády. Od glupanov zas každý čakal nulovú inteligenciu a primitívnosť, avšak veľmi prekvapili a moc ma zaujali. Zaujal ma ten názov glupani, pretože to boli ľudia ale boli taký "ohrozený druh" a považovaní za potravu, takže si ľudské pomenovanie očividne nezaslúžili. 


Lov je perfektné čítanie, ktore si získa slovenský knižný trh svojou prepracovanosťou, originalitou a nezvyčajnosťou. Kniha je skvele zvládnutá aj po grafickej stránke. Obálka je veľmi pekná a v poličke vyzerá perfektne. Ak váhate, určite knihu od Andrewa Fukudy vyskúšajte a neobanujete. Vysoké hodnotenie, perfektný dej, úžasné postavy, nezvyčajnosť. Lov ponúka mnoho superlatívov, ktoré na našom trhu môžu chýbať. Lov je úžasná trilógia, ktorej druhý a tretí diel s názvami Korisť a Pasca sa už pripravujú.  Ja dávam tejto veľmi dobrej knihe 4 hviezdičky. Taká originalita tejto knihe rozhodne nechýba, ak vám však chýba niečo kvalitné na čítanie určite si skúste prečítať Lov. Andrew Fukuda má na konte viacero úžasných kníh, ktoré čitateľom robia len radosť, tak neváhajte a zaraďte sa medzi nich!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment
Knihu si so skvelo zľavou môžte kúpiť napríklad na tejto stránke

9 komentárov:

  1. v posledných mesiacoch je nejaká invázia Lovu :D na skoro každom blogu na ňu natrafím :D .. ale pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak práve vyšiel a je to dobrá kniha, tak ju všetci čítaju. Určite odporúčam. A ďakujem :)

      Odstrániť
    2. možno sa raz k nej dostanem , v prvom rade si chcem dokončiť Nástroje od CC :)

      Odstrániť
  2. O bože, ty to tu vychvaľuješ a ja tu pri nej umieram. Veď je to katastrofa. Mám chuť ku zaklapnúť a viac sa k nej nevrátiť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. moc pěkná recenze, která přímo vábí ke čtení :-) dnes jsem na Hon koukala v knihkupectví a opravdu se nemůžu dočkat, až se do něj pustím :-) pevně doufám, že z něj budu taky tak nadšená jako ty ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ako Ľuboš napísal, knihu vidím všade na každom blogu :DD
    Je nejaká populárna, aj mňa zaujala :)
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mně se tato kniha taky velmi líbila - rozhodně je originální a hodně čtivá
    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pekná recenzia, nad Lovom som uvažovala a ešte aj uvažujem, tak možno sa k nemu niekedy naozaj dostanem a prečítam :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. O tejto knihe som už počula dobré aj zlé veci.:D Možno sa k nej niekedy dostanem, neviem... celkom mi vadí to prirovnávanie k HG stále.:D A hlavne s upírskou dystópiou sa mi spájajú The Immortal Rules aka úžasná séria od Julie Kagawy, ktorá u nás bohužiaľ nevyšla.-_- Každopádne pekná recenzia.:)

    OdpovedaťOdstrániť