streda, 19. februára 2014

RECENZIA: Richelle Mead - Tieňom pobozkaná


Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Shadow Kiss
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 384
Rok vydania: 2014
Séria: Upírska akadémia
Hodnotenie na Goodreads: 4.44
Hodnotenie: 5/5

Rosine záverečné skúšky sa blížia. Najprv však musí absolvovať prax, ktorá však nie je podľa jej predstáv a taktiež nedokáže zabudnúť na Masona. Opäť okolo krúžia dvaja nápadníci, Damitri a Adrian. Adrian ju však chce len pre zábavu a s Dimitrim byť nemôže. Láska medzi dvoma strážcami je totiž neakceptovateľná. Lise stále hrozí nebezpečenstvo zo strany Viktora Daškova aj preto musia byť v strehu a zaváhanie nie je prípustné. Strigoji však tiež nespia a môžu útočiť každú chvíľu. Nepredstaviteľné sa však môže veľmi rýchlo stať predstaviteľným a dejú sa veci, ktoré nikto nečakal. 

Ježišmáriajozef! To ako čo bolo. To, že milujem Upírsku akadémiu vedia všetci. Že milujem Dimitriho, to vie ešte viac ľudí a nikdy ho nezradím pre Adriana, aj keď aj on má niečo do seba. Podľa mňa táto časť bola v celej sérii zlomová. Meadová napísala knihu, pri ktorej som sotva dýchala a na konci som sa pekne krásne rozrevala. Koniec bol totiž neúnosný a pre mňa naozaj srdcervúci. Táto kniha presne ukazuje majstrovské zručnosti Richelle Mead, ktoré ukázala pri tejto sérii. A určite tejto sérii patrí adekvátne označenie "Najlepšia upírsku séria".

Rovnako ako v predchádzajúcich dvoch predchádzajúcich dieloch hlavnou postavou je Rose a dej je opäť sústredený v Akadémii sv. Vladimíra. Rose Hathaway je pre mňa neskutočne úžasná a silná hrdinka. Proste je perfektná, má v sebe takú správnu dávku drzosti, pokory a pýchy. Lebo páči sa mi ako sa vie pokoriť, že nie je najlepšie a môže to byť lepšie, ale vie si tiež povedať, kedy niečo naozaj zvládla dobre. A keď porovnám Lissu oproti nej, beriem, že je strašne jemná, ale vie sa vytočiť a Rose ju proste dokáže ochrániť. A Dimitri, proste ho beznádejne milujem, lebo je to asi jedna z najlepších mužských postáv ever.

Tieňom pobozkaná je zatiaľ najviac dynamickejším dielom tejto série. Richelle Mead proste čitateľov naozaj napína a doslova žerie im nervy. Mne teda určite. Takže na štvrtý diel bude určite skvelý a neviem sa dočkať, pretože koniec bol... Hrozný, zvláštny, watafakový... Proste typický Meadovský. Takže na ďalšie tri diely sa neskutočne teším a dúfam, že vyjdú čo najskôr, len o nich zatiaľ nemám žiadne info. Ale akonáhle niečo zistím určite sa podelím. Avšak tretí diel hodnotím piatimi hviezdičkami, lebo je neskutočne kvalitné a dobré čítanie, ktoré poteší milovníkov upírskej literatúry. Kladne hodnotím aj grafické spracovanie knihy, čiže obálku, ukončenia kapitol či čierne zakončenia strán. A zároveň sa teším na filmové spracovanie prvého dielu, ktoré bude v našich kinách premietané už budúci týždeň. 

3 komentáre:

  1. Chápem tvoju reakciu a tento diel považujem za najlepší. Potom sú podľa mňa knihy o trochu slabšie, hlavne štvorka. A Dimitrij sa mi už po tomto diely nepáčil, po ňom som prešla do Adrianovho teamu, kde som aj ostala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa bojím ďalších dielov, lebo potom čo sa stalo mám strach. No uvidíme :D.

      Odstrániť
  2. Tuším by som mala pokračovať v čítaní a nie ostať len na prvom diely :). Po takejto recenzii mám sto chutí bežať do kníhkupectva a kúpiť si celú túto sériu, hoci by som asi dala prednosť angličtine :).

    OdpovedaťOdstrániť