RECENZIA: Christopher Paolini - Inheritance

Autor: Christopher Paolini
Originálny názov: Inheritance
Počet strán: 672
Séria: Odkaz Dračích jazdcov
Hodnotenie na Goodreads: 4.03

Na počiatku stál Eragon, farmársky chlapec, ktorý sa stal dračím jazdcom a začal novú éru dračích jazdcov. Teraz je načase zvrhnúť Galbatorixa z trónu, aby Alegaëziou zavládli vlajky mieru. Mier sa musí vybojovať, Eragon so svojimi spoločníkmi sa musí postaviť sile Galbatorixa a Murtaghta. No je tu jedno tajomstvo, ktoré vie len málo tvorov a môže im pomôcť zvíťaziť. Eragon sa musí vysporiadať s množstvom problémov a priviesť rebelov k víťazstvu.

Inheritance je záverečný diel Odkazu dračích jazdcov. Keď som túto bichľu dočítala uvedomila som si, že s touto sériou som strávila sedem rokov. Eragona som čítala v roku 2006, keď som mala 11. Teraz som mám 18 a je koniec. A stále tomu neverím. Proste tých 2528 strán ma dokonale pohltilo a neviem sa dočkať kedy si to prečítam zas. Celá táto séria patrí medzi moje obľúbené. Paolini majstrovsky vyrozprával a vymyslel perfektný svet menom Alegaëzia. Presne ako rástol Eragon, som rástla ja. Rada by som videla, čo je ďalej. Ďalšie kroky Eragona a Zafiry. Taktiež Dračích jazdcov. Bolo tu niekoľko scén, pri ktorých som sa nevedela odtrhnúť a nevedela som sa dočkať konca, ale zároveň som ho čo najdlhšie odďaľovala.

Eragon je hlavnou postavou celej série a ja som si zo zamilovala už od prvej strany. Arya je jeho pokojnejšou verziou. Vie ako má Eragona motivovať a ukázať mu sú správnejšiu a rozumnejšiu cestu. Lenže Eragon má pre Aryu slabosť. Neviem ako sa vám páči Roran, ale podľa mňa ju skvelý. Myslím, že od prvej časti, kde sa s Eragonom bratsky bili obaja dospeli. Ďalej taký Murtagh, ten ma minimálne dve knihy dobre štval. Vlastne aj polku tejto, lebo ma fakt sklamal. V prvej knihe bol úžasný a ja som si veľmi obľúbila, ale potom sa zvrhol ale v štvrtej sa mi vrátil. Bol taký iný a hlavne psychicky. Milujem tieto postavy :). Jediný kto mi tam chýbal bol Brom. Toho zabil Paolini už v prvej časti, ale mne stále chýba, lebo to je proste taká moja obľúbená postava.

Malo to úžasný koniec, z ktorého by sa dalo určite nejako nadväzovať. Či už inou sériou alebo aspoň poviedkami o životoch daných postáv. S touto sériou som strávila strašne veľa času a nie len preto, že každú knihu som čítala dlho kvôli jej hrúbke, ale preto, že som si ju náležite užívala. Takže mi je ľúto, že končí. Ale za ten koniec som vďačná, lebo nebol príliš ničivý a netrhala som si vlasy, že prečo, prečo!? Takže som spokojná, ale aj tak mi to bolo ľúto. Túto knihu a zároveň celú túto sériu hodnotím piatimi hviezdičkami z piatich. Ak sa vám táto séria páčila, určite mi napíšte váš názor a ak môj názor nezdieľate tak mi napíšte, čo sa vám nepáči :).

PS: Práve mi odpísal Christopher Paolini a povedal, že píše pokračovanie Interitancea.