RECENZIA: Stieg Larsson - Vzdušný zámok, ktorý vybuchol

Autor: Stieg Larsson
Originálny názov: Luftslottet som sprängdes
Počet strán: 511
Rok vydania: 2009
Séria: Millennium
Hodnotenie na Goodreads: 4.14

Lisbeth Salanderovú s ťažkým zranením odvezú do nemocnice, z ktorej sa tak skoro nedostane. Mikael Blomkvist preto chce napísať knihu o všetkých, čo Lisbeth ublížili a ubližujú. Sally je postavená pred súd, kde ju obhajuje Mikaelova sestra a bojuje za práva, ktoré jej odopreli. Eriku Bergerovú obťažuje úchyl vďaka, ktorému má problémy na novom mieste. Lisbeth však je nevinná, ale musí to dokázať a k tomu jej môžem pomôcť práve Mikael.

Geniálne prepracovaná séria! Larsson napísal sériu, ktorá má začiatok aj koniec. Je prehľadná, skvele spracovaná a plná perfektných postáv. V celej sérii nie sú časti, ktoré by ma nudili. Čitateľ je v napätí od od prvej strany až po tú poslednú. Kriminálky nepatria medzi moje obľúbené žánre, ale Millenium som si zamilovala. Rovnako ako milióny ľudí po celom svete, lebo Millenium patrí medzi svetové bestsellery. Ústrednými postavy každej knihy sú Lisbeth Salanderová a Mikael Blomkvist. Lisbeth je úžasná, silná, feministická a problémová. Pre mňa je však jedna z najlepších ženských postáv vôbec. Páči sa mi jej uvažovanie a kroky, ktoré podstúpila aby očistila svoje meno. Mikael je tiež pekný kvietok. Sebavedomý novinár prešibaný ako líška, ale zároveň kurevník. V každej knihe totiž spí s inou ženou.

Ľutujem, že Larsson zomrel, lebo keby žil, určite by pokračoval v písaní brilantných kriminálnych trillerov. Na internete som však čítala, že je možné,že existuje štvrtá časť Millenia, čo by bola úžasné. A má vyjsť poviedka, ktorú napísal ešte ako študent. Keďže Larssonova trilógia zaznamenala obrovský úspech dočkala sa aj filmového spracovanie. Prvý diel má dve verzie, americkú a švédsku. Videla som obe, myslím, že Američania to dosť pozmenili a švédska sa mi páčila viac. Ďalšie dva diely sa dočkali iba švédskeho spracovania, aj keď druhý diel sa možno dočká aj americkej produkcie. Všetky filmy dosiahli obrovský úspech a ja sa vôbec nedivím, lebo kvalita kníh aj filmov je naozaj vysoká.

Ak ste nad touto sériou iba uvažovali, naozaj neváhajte, pretože táto séria je skvelá. Milovníci kriminálok musia byť touto sériou posadnutí. Ak aj kriminálky nečítate, Millenium vás môže zaujať, lebo to nie je práve typická krimi.Samozrejme situovanie celej série v Švédsku tiež nie na zahodenie, pretože to nie je práve obvyklá krajina na dejisko kníh. Ale autor bol hrdý Švéd a to s nezaprie. Moje hodnotenie je päť hviezdičiek z piatich a vy si túto sériu určite prečítajte!