RECENZIA: Philippa Gregory - Deti búrky

Autor: Philippa Gregory
Originálny názov: Stormbringers
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Počet strán: 288
Séria: Rád temnoty
Hodnotenie na Goodreads: 3.32

Luca Vero, vyšetrovateľ poverený Pápežským stolcom, je so svojimi spoločníkmi sa na ceste do Chorvátska a počas cesty sa zastavia v rybárskom mestečku. Do mestečka prichádza dav detí, ktoré vedie Johann Dobrý. Ten tvrdí, že je služobník Boží a deťmi prejsť cez more ako kedysi Mojžiš do Palestíny, kde chce upokojiť nepokoje. More sa naozaj rozostúpi. Ale nie na dlho. Freize, brat Peter, Luca, Izolda a Ishraq sa musia rozhodnúť, či idú s nimi.

Deti búrky si pokračovaním knihy Kacír a čarodejnica, ktorá vyšla približne pred rokom a naozaj sa mi páčila. Dej tejto knihy sa odohráva v Taliansku v 16. storočí. Luca Vero je povolaný do služby tajomným Rádom temnoty, ktorý pomenúva celú sériu. Autorka vytvorila sériu, kde sa stretáva história s mystickými príhodami. Niektoré momenty mi prišli až príliš nezmyselné a psycho. Chápem, že to súvisí s biblickými príbehmi, ktoré sú pravdivé a ich spojitosťou, ale prišlo mi až príliš neskutočné, aj keď veľmi zaujímavé.

Ústrednými postavami týchto kníh sú Izolda a Luca. Luca je pápežský vyšetrovateľ, predtým však bol novic v kláštore a jeho rodinu navyše odviedli otrokári. Je to veľmi emotívna postava, čo sa hlavne ukázalo pri možnej strate priateľa. Izolda stále predstavuje typickú mladé slečnu zo 16. storočia. Má dobré spôsoby ako sa na mladú dámu patrí, aj keď občas mi prišla trochu naivná. Viac sa mi páčila jej spoločníčka Ishraq. Tá bola odvážnejšia a skôr mi bola bližšia a sympatickejšia. Bolo to viacero ďalších postáv, ktoré sa mi páčili, aj keď niektoré sú mi vyslovene proti srsti.

Philippa Gregory napísala úžasnú sériu priblíženú historickým udalostiam. K tomu doplnila skvelý dej a úžasné postavy a takto vznikla séria plná kvalitného čítania. Veľmi sa mi páči obálka, je trochu tmavšia ako tá prvej časti. Navyše som si nie moc istá, či je tá žena na obrázku Izolda alebo Ishraq, lebo Izolda by mala mať blond vlasy. Napriek tomu je krásna a v poličke veľa prvého dielu musí vyzerať úžasne. Prepracovanosť tohto diela je značná a ja ju považujem za naozaj dobrú a teším sa na pokračovanie, ktoré vychádza v angličtine budúci rok pod názov Fool's Gold a dej sa presúva do Benátok. Ja dávam tejto knihy štyri hviezdičky z piatich, a ako hodnotíte knihu vy?