RECENZIA: Nicholas Sparks - Útočisko

Autor: Nicholas Sparks
Originálny názov: Safe Haven
Počet strán: 288
Rok vydania: 2011
Hodnotenie na Goodreads: 4.11

Mladá žena Katie sa presťahuje do Southportu, malého mestečka na juhu Štátov. Uteká pred predchádzajúcim životom a chce začať od piky. Spoznáva nových ľudí, ale stále ohliada za minulosťou, ktorá ju môže dobehnúť. Keď jej cestu skríži Alex, vdovec a otec dvoch detí nájde oporný bod, na ktorý sa môže spoľahnúť.Taktiež nachádza priateľku, Jo, ktorá jej vždy radí aj keď je veľmi záhadná. Alexa a Katie pomotá láska, ale ako to už býva niečo sa pripletie, prihodí a môže to veľmi rýchlo skončiť.

Útočisko alebo Bezpečný prístav je jeden z najnovších románov Nicholasa Sparksa. Taktiež patrí medzi jeho najprecítenejšie a najlepšie knihy.  Táto kniha má naozaj veľké ohlasy a samé pozitívne recenzie. Ľahúčko sa číta a je to oddychové čítanie. Mám rada Sparksov štýl, pretože jeho knihy sú síce romantické a ja také už moc nečítam, ale jeho knihách siaham rada. Vždy majú originálnu pointu a spracovanie. Kniha sa ododberá v chronologickom zoradení, ale sú tu aj retrospektívne časti, kde nás autor berie po stopách Katinho a Alexovho predchádzajúceho života.

Hlavnou hrdinkou je Katie, ktorá sa rozhodla začať od nuly. Jej minulý život tvorilo manželstve tyranským manželom Kevinom a preto ušla. Len Kevin ju hľadá a vyhráža sa smrťou. Kniha zobrazuje násilie na ženách a kritizuje tento problém, ktorý ma ťažké riešenie. Týrané ženy samé sebe tvrdia, že to oni zlyhali. Pritom to nie je tak, iba stali obeťami psychopata.  Naozaj kladnou postavou je tu Alex. Jeho príbeh hovorí o živote, zastihnutým smrťou ženy. Má dve deti Kristen a Josha, ktoré tiež musia zvládať život bez mamy, ale obaja si nachádzajú cestu ku Katie.

Táto kniha patrí medzi čítanie, ktorým nič nepokazíte. Dá sa čítať, keď nie ste naladení, ale aj keď tú správnu náladu máte. Sparkove romány sa uberajú skvelou cestou a pri tejto knihe som sa nevedela dočkať konca, ale taktiež som sa bála obracať stránky. Ako mnoho jeho kníh aj táto dostala filmovú podobu, ktorá vyšla pod názov Safe Haven - Bezpečný prístav. Tento film som si pozrela, až po prečítaní knihy a je samozrejme odlišný knihy, ale naozaj pekne spracovaný. Hlavné úlohy dostali Josh Duhamel a Julianne Hough, ktoré skvele zvládne svoje roly. Knihe dávam päť hviezdičiek z piatich. A aby toho Sparksa nebolo málo, budúci rok v marci Ikar vydáva jeho najnovšiu knihu pod názvom Najdlhšia cesta. Mňa zaujíma ako hodnotíte Sparksove knihy vy, tak mi určite napíšte.