RECENZIA: Veronica Rossi - Pod vražednou oblohou

Autor: Veronica Rossi
Originálny názov: Under the never sky
Počet strán: 296
Séria: Pod vražednou oblohou
Hodnotenie na Goodreads: 4.08

Osudy dvoch mladých ľudá z rozdielnych svetov Arie a Sokola sa nečakane spojili, keď dievča nespravodlivo vyhostili z mesta, aby nemohlo svedčiť proti privilegovanému konzulovmu synovi. Prežila práve vďaka Sokolovi a "menejcenným" bytostiam z voľnej prírody. Spoločne sa vydali hľadať Ariinu nezvestnú matku. Aria postupne spoznáva výnimočné schopnosti svojich spoločníkov - jeden má dokonalý sluch, iný čuch, ďalší zrak - a uvedomuje si aj vlastné dovtedy neodhalené zručnosti. Naučí sa prežiť v divočine, loviť, variť, hľadať pitnú vodu, unikať pred vlkmi a odhadovať, kedy na zem udrie vražedný éter z oblohy. Láska k Sokolovi ju však postaví pred ťažké rozhodnutie - má sa pridať k divochom, alebo radšej k svojej rodine a spoločne napraviť krivdu?

Táto zaujímavá a skvelá dystópia ma zaujala okamžite svojou anotáciou, predsa len ohnivé prúdy šľahajúce z oblohy sú neobyčajne originálne a v inej knihe ich  nenájdete. Musím sa priznať, že knihu som čítala na dvakrát. Po prvýkrát, keď som ju mala z knižnice som ju nedočítala. Nevedela som sa začítať a nemala som ňu náladu.Potom som na ňu narazila vo výpredaji za 2-3 € a tvrdla mi na poličke asi tak tri mesiace. Siahla som na ňu pri príležitosti Dňa neprečítaných kníh na konci augusta a nevedela som sa knihy nabažiť. Skoro som si ju otrieskala o hlavu, prečo len som nedočítala už poprvýkrát. Teraz sa v knižnici už dva mesiace vyhýbam druhej časti, lebo si ju chcem kúpiť. Len je trošku drahá, ale ono mi to za to stojí.

Aria mi zo začiatku poriadne liezla na nervy. Drzé a namyslené mestské dievča, ale potom som si k nej našla cestu, lebo prehodnotila svoje správanie. Sokol je už iný prípad, ten sa mi páčil už od prvého momentu. Proste chlap. A pekný chlap. Svalnatý, s tetovaním, divoký.  Niekedy až príliš hrubý, ale bojoval za správnu vec. Ďalej sa mi páčil Rev, ten bol tiež riadny divoch. Táto kniha má naozaj skvelé postavy.

Dystópie sú v súčasnosti veľmi rozšírené a ja si to veľmi užívam, lebo je to jeden z mojich obľúbených žánrov. Aj v tejto knihe je spoločnosť v ďalekej budúcnosti je rozdelená, no v tejto knihe to je trochu odlišné, lebo divosi sú odpadlíci spoločnosti. To je originálne a mne sa to veľmi páči, preto som si čítanie veľmi užila. Tá obálka je úžasná, tie blesky v pozadí vytvárajú predstavu postapokaliptickej spoločnosti. Teším sa na druhý diel s názvom Putovanie večnou nocou, určite bude perfektný  a musím si ho čo najskôr zaobstarať. Tretí diel vychádza v angličtine už v decembri pod názvom Into the still blue. V slovenčine ho netrpezlivo očakávame a mala by vyjsť v júni na budúci rok. Moje finálne hodnotenie znie päť hviezdičiek z piatich a garantujem vám, že túto knihu si určite užijete!