RECENZIA: Tahereh Mafi - Som roztrieštená

Autor: Tahereh Mafi
Originálny názov: Shatter me
Počet strán: 288
Séria: Som roztrieštená
Hodnotenie na Goodreads: 4.05

Jullietin dotyk je smrteľný. Je zavretá vo väzení a už je to dávno, kedy sa rozprávala s ľuďmi, či videla v zrkadle. Považujú ju za monštrum. Dostane však spoluväzna. Jeho meno je Adam a chce ju spoznať. Nepovažuje ju za monštrum a berie ju ako normálneho človeka. Adam však nie je bežný väzeň, je to vojak a chce Julliet pomôcť. Ju tu však Warner, Adamov veliteľ, ktorý ju chce pre seba. Musia ujsť, ale rýchlo. A pomoc môže prísť od tých, od ktorých ju nečakáte.

Na knihu Som roztrieštená som sa veľmi tešila. Uvažovala som aj nad kúpou, ale najprv som si chcela dokúpiť určité série a peňazí nie je nazvyš a tak od toho zišlo. Keď som na ňu však narazila v knižnici, musela som si ju hneď požičať. Naozaj sa mi páčila, lebo dystópie milujem a táto je naozaj dobrá. Tahereh Mafi je skvelá spisovateľka a páči sa mi jej štýl. Kniha sa mi veľmi dobre a rýchlo čítala. Je relatívne tenka a písmená nie sú maličké, čo je fajn. Táto kniha má skvelú myšlienku a to, že dotyk hlavnej hrdinky je smrteľný. A nie je jediná čo má takýto dar. Naozaj sa mi zaujíma ako to vyvinie ďalej.

Julliet je úžasná postava. Trochu mi vadili tie jej prečiarknuté vety. Každý okamih som prežívala s ňou a niekedy mi jej bolo neskutočne ľúto. Osud k nej nebol práve milosrdný a keď sa na scéne objavil Adam a ona ho začínala mať rada, bolo to skvelé. Adam je typický hrdina súčasnej YA literatúry. Ale vždy slintám za každým z nich. Trošku odluka je v tom, že má mladšieho brata Jamesa, ku ktorému má úžasný vzťah. Warner je typický záporák a totálne mi liezol na nervy. A dostal sa až do mojej kategórie "Nakopať medzi nohy a zavesiť na gule do prievanu", lebo niekedy si nezaslúžil nič iné, len jednu pohube. Uvidíme ako sa to s týmito postavami vyvinie, lebo je to naozaj dobré.

Ak si detailne prezriete obálku je krásne prepracovaná a nevedela som sa vynadívať. Originál je taktiež krásny, ale táto naše je úžasná. Túžim ju mať doma. A určite sa teším aj na druhý diel s názvom Som zlomená, ktorý disponuje taktiež krásnou obálkou a vnútri určite úžasným a napísaným príbehom. Tretí diel s názvom Ignite me, ktorý vychádza v angličtine vo februári by mal vyjsť aj v slovenčine a češtine, ako potvrdilo CooBoo, a to už túto jar! Taherah Mafi tiež napísala k tejto sérii aj dve novely pod názvami Destroy me a Fracture me. Druhá menovaná vychádza ako e-kniha už v decembri. Ak ešte len váhate, určite vyskúšajte a určite vás to chytí. Ja sa teším na druhý diel Som zlomená, ktorý bude len skvelým pokračovaním úžasnej knihy!