RECENZIA: Cassandra Clare - Mechanický princ

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: Clockwork Prince
Počet strán: 424
Séria: Pekelné stroje
Hodnotenie na Goodreads: 4.48

Vedenie Londýnskeho inštitútu Charlotte Branwellovej je ohrozené. Jej vedenie spochybňuje Benedict Lightwood, ktorý chce vedenie prevziať. To by to však nebol Will, Jem a Tessa, keby sa nerozhodli zabrániť mu v tom. Magister pripravuje svoju automatickú armádu a Tieňolovci musia byť v strehu. Na pleciach majú povinnosti, ktoré nemôžu odložiť a musia zvládnuť. Ale čo keď tu v tom je zapletená aj láska. Mladých Tieňolovcov privádza hľadanie po Magistrovi do rôznych kútov Londýna aj mimo neho.

Mechanický princ, druhý diel Pekelných strojov, ďalšej série zo sveta Tieňolovcov bol skvelý. Táto séria je odlišná od Nástrojov smrteľníkov, aj keď sú tu aj podobné znaky. V tomto dieli neboli žiadne prekvapivé udalosti, ktoré by strhli dej celej série. Ale odohrali sa tu aj tak dôležité aférky, ktoré vám však nemôžem prezradiť. Niktoré boli naozaj prekvapivé a určité zistenia a činy nebudem komentovať, lebo by som tú Cassandru občas aj zabila. Atmosféru tejto knihy skvelo dopĺňa obdobie viktoriánskeho Londýna. Je to vynikajúce čítanie a predstava prechádzky po Londýne spred viac takmer dvoch storočí môže byť zaujímavá.

Jem vs. Will. Tak túto otázku si všetci určite kládli celý prvý diel. V druhom dieli to trošku pookrie. Chémia medzi Tessou a oboma z mladých mužov je zreteľná, ale je tu problém si vybrať. Výber môže ešte stále zmeniť. Will nie je práve stabilnou voľbou a má svoju minulosť, ktorú nie jej nie je ochotný ukázať. A potom je tu Jem, ktorý je stabilnejšou voľbou aj keď jeho zdravie môže byť prekážkou. Výber je už len a len na Tesse a my sa ho dozvieme v tretej časti.

V Mechanickom princovi ma neprekvapila iba hlavná trojka, ale aj vedľajšie postavy. Opäť je na scéne Magnus, ktorý tu mal pár vtipných, dôležitých a zaujímavých scén. Keby Cassandra napísala jednu jedinú knihu čisto o Magnusovi, nenahnevala by som sa. Na scénu prichádzajú nové postavy, ktoré môžu mať na prvý pohľad nepriateľský zámer, no opak je však pravdou. Ďalšie, už známe postavy nám ukážu svoju nie práve lichotivú stránku a isté činy môžu mať nenavrátiteľný charakter. To sa však dozviete keď si knihu prečítate.

Keď sa pozrite na krásnu obálku, máte hneď knihu vziať do ruky a pohúriť sa do jej dokonalého príbehu. Mechanický princ sa číta perfektne, je plný úžasných postáv, skvelých a napínavých scén a pri čítaní už chcete byť na konci, ale zároveň to čítať zas a znova. Po skončení by ste sa najradšej začítali do tretieho a záverečného dielu s názvom Mechanická princezná. Práve tá vychádza vo vydavateľstve Slovart už 30. novembra aj s jedinečným rodokmeňom Carstairsovcov, Lightwoodovcov a Herondaleovcov, ktorý vyšiel spolu s originálom. Ak ste sa ku svetu Tieňolovcov ešte nedostali, stačí pričuchnúť a určite vás dostane!