RECENZIA: Ally Condie - Dokonalý sen

Autor: Ally Condie
Originálny názov: Crossed
Vydavateľstvo: Knižní klub
Počet strán: 342
Séria: Dokonalý pár
Hodnotenie na Goodreads: 3.54

Cassia chce nájsť Kya, ako odišiel nemá o ňom žiadne správy. Ocitne sa v pracovnom tábore, kde nepatrí až sa dostane na miesto, kdeby Ky mohol byť, keby krátko predtým neušiel. Nájde si priateľku Indiu, s ktorou ujde do kaňonov kde by mal byť Ky. V kaňonoch však zvládne prežiť len ten najobratnejší. Vydá sa po jeho stopách do Priečneho rezu, kde nájde pozostatky obydlia farmárov tiež aj Vzbury. K tej sa chcú pridať, ale ako je na tom Ky? A čo skrýva Xander?

Dokonalý sen je druhé pokračovanie Dokonalého páru, ktorý sa na Slovensku vydania druhého dielu nedožil. Našťastie v českom vydaní vyšli obe pokračovania. Kniha  nás privádza ku Cassie, ktorá sa rozhodla nájsť Kya za každú cenu, po tom čo odišiel. Prvý diel bol písaný iba v pohľade Cassie, ale druhý je obohatený o kapitoly z pohľadu Kya. Dozvedáme sa viac o Kyovi, jeho minulosti a jeho plánoch. Je to fakt zaujímavá a kvalitná dystópia. Ale viem si ju predstaviť aj v trochu lepšom spracovaní. Keďže spoločnosť, ktorej súčasťou sú provinciou je naozaj divné zriadenie čo sa mi nepáči, preto skôr fandím Vzbure. Predsa len prečo by ľudia mali čítať, len dovolenú literatúru, nevedieť písať alebo počúvať len dovolenú hudbu.

Na scénu sa vracia známa trojka Cassia, Ky a Xander. Ako skoro v každej súčasnej knihe tu máme milostný trojuholník. Niežeby mi t
o vadilo, mne sa to páči. Len toho je akosi veľa, chcela by som si prečítať knihy kde by bol trojuholník dve ženy a jeden muž. Cassia a Ky táto láska asi vydrží, aj keď pôvodne som držala palce Xanderovi, Ky ma dostal. Máme tu tiež nové postavy ako India a Eli, ktorí pomáhajú našim hrdinom. India sa rovnako ako Cassia chce p
ridať k Vzbure. Eli je oproti nej ešte dieťa, ale užitočné. A všetko toto dáva dokopy Dokonalý sen.

Dokonalý sen musím označiť nálepkou, druhý diel v sérii. Pre mňa sa tam nič také, čo by "zdvihlo zo stoličky" nestalo. Ale boli dôležité veci, bez ktorých by sme sa nepohli. Niektoré miesta ma však doslova nudili. Aj napriek tomu sa mi kniha veľmi páčila, má skvelý motív a postavy. Ally Condie vytvorila skvelú sériu. Zamilovala som si tiež obálky, ktoré sú úžasne a zobrazujú postupné oslobodenie z pút spoločnosti. Táto kniha má niečo do seba, má skvelú zápletku a čitateľ si nájde niečo sa mu páči. Moje hodnotenie je štyri hviezdičky z piatich. Ak sa vám Dokonalý sen páčil, určite si nenechajte ujsť ani záverečný diel Dokonalý svet, ktorý vydal Knižní klub tento rok a ktorý bude určite skvelý!