RECENZIA: Maureen Johnsonová - Meno hviezdy

Autor: Maureen Johnsonová
Originálny názov: The Name of the Star
Počet strán: 296
Séria: Tiene Londýna
Hodnotenie na Goodreads: 3.90
Hodnotenie: 4.5/5

Anotácia: Rory Deveauxová, sympatická tínedžerka z Louisiany, sa s rodičmi presťahovala do Anglicka a nastúpila do internátnej školy v Londýne. Meno Jack Rozparovač jej nič nehovorí až do chvíle, kým sa po meste neroznesie strašná správa. Ktosi sa zahral na tohto päťnásobného záhadného vraha z devätnásteho storočia a svoju obeť zabil brutálnym spôsobom presne ako on. Kým sa Rory zoznamuje s novými kamarátmi, so zvláštnosťami anglického spôsobu vzdelávania aj s ďalšími novinkami – napríklad že Angličania milujú zapekanú fazuľu, hokej a že waleština znie ako reč čarodejníkov –, „rozparovačománia“ zachváti celý moderný Londýn. Polícia je bezradná, nemá stopy ani svedkov. Rory na okamih zazrela muža, ktorý je podľa polície hlavný podozrivý, ale nikto iný si ho nevšimol. Prečo ho vidí iba ona? A prečo si ju vybral za nasledujúcu obeť? Vraha treba zastaviť za každú cenu, ale nie je to nad Rorine sily?

Aurora "Rory" Deverauxová o Lousiany odchádza do Londýna, kde študuje na internátnej škole Wexfeld. Meno Jack Rozparovač patrí do krvavých dejín Londýna až kým niekto nezačne hrať na Rozparovača a reprodukovať vraždy. Rory spoznáva nových ľudí, priateľov a zvyky, zatiaľ čo v meste zomierajú ľudia. Londýn nie je bezpečné miesto a Rozparovač hľadá svoje ďalšie obete. Polícia nemá žiadne stopy a svedkov, no vraždy pokračujú. No jedine Rory videla Rozparovača a toho treba zastaviť!

Na túto knihu som sa veľmi tešila a čakala som kedy ju kúpia v knižnici. Keď ju konečne kúpili tak som tam nabehla a museli mi ju obaliť a dať. Lebo nikto nemohol uchmatnúť z pred nosa.  Kniha ma naozaj nesklamala a bola super. Určité miesta by sa dali vylepšiť, ale naozaj sa mi páčila. Autorkin štýl bol super,nič zbytočne nerozpitvávala a uviedla dej na správnu nôtu. Nápad s vraždami v modernom Londýne na štýl Jacka Rozparovača je perfektný a skončilo to dostatočne dobre aby som bola spokojná a tiež  ma to núti tešiť sa na ďalší diel.
Rory je obyčajné dievča a na nič sa nehralo,nepotrebovala byť niekým kým nie a tým si aj našla správnych ľudí. S Jeromom mali určitú chémiu ale možno by sa to zmiešať aj s niekym iným. Páčila sa mi postava Alistaira, ktorý tam bol celkovo dosť málo, iba v pár scénach, ale mal svoje čaro a skvelý hudobný vkus.
Táto kniha má tú správnu dávku paranormálu a bude sa vám páčiť. Preto si ju odporúčam prečítať. Ale Menom hviezdy séria Tiene Londýna určite nekončí. Druhý diel pod názvom Šielenstvo vychádza už 3. decembra aj s touto krásnou obálkou.