RECENZIA: Kristin Cashore - Ohnivá

Originálny názov: Fire
Vydavateľstvo: Ediposs
Počet strán: 413
Rok vydania: 2010
Séria: Sedem kráľovstiev
Hodnotenie na Goodreads: 4.11

Anotácia: Prequel (pozn.druhá kniha odohrávajúca sa časovo ešte pred prvou) ku Výnimočnej sa odohráva naprieč horami smerom na východ siedmych kráľovstiev, v skalnatej, vojnou zničenej krajine nazývanej Dells. Žijú tam nádherné stvorenia nazývané príšery. Príšery majú podobu normálnych zvierat: horských levov, vážiek, rýb, koňov, ale ich srsť alebo perie sú väčšinou nádherne sfarbené - tyrkysové, trblietavo bronzové, perleťovo zelené - a ich mysle majú moc kontrolovať mysle ľudí. 17- ročná Fire (Oheň) je posledná príšera s ľudskou podobou v Dells. Krásne príšerná telom aj mysľou, s ľudskou schopnosťou odhadnúť čo je správne a čo nie, je nenávidená a vzbudzuje nedôveru takmer u každého. Táto kniha je jej príbehom. Rozmýšľate, prečo sa kniha označuje ako prequel? Ohnivá sa odohráva 30-niečo rokov pred Výnimočnou a má s ňou jednu spoločnú postavu - malého chlapca s dvojfarebnými očami, ktorý pochádza z nikto-nevie-odkiaľ a má zvláštnu schopnosť, ktorú čitatelia Výnimočnej budú považovať za povedomú a znepokojujúcu.

V kráľovstve Hvozdov žije Vatra, posledná ľudská obluda. Dokáže ovládať ľudské mysle a môže ich donútiť urobiť na čosi spomenie. Kráľovstvo Hvozdov ohrozujú nepriatelia a kráľ Nash chce aby im Vatra pomohla poraziť nepriateľov. Vatra s Lukom, najlepším priateľom, ktorý ju miluje ale ona mu lásku opätuje len striedmo, odchádzajú spolu s vojskom na čele s princom Briganom. Ten Vatru nemá rád, rovnako ako nenávidel jej otca, ktorý takmer zničil kráľovstvo.  Vatra musí zachrániť kráľovstvo, no kto ho naozaj ohrozuje a koho naozaj miluje.

Milujem túto knihu! Nemohla som sa od nej odtrhnúť. Cashore vymyslela úžasný svet plný perfektný postáv. Vatra sa mi neskutočne páčila,, dokázala som ju živo predstaviť a vôbec mi nepripadala na 17. Fascinujú ma jej schopnosti a vlasy. Tie vlasy, také by som chcela :-). Luk bol k nej milý, mal ju strašne rád, ale občas ju proste sklamal. A jeho koniec, to som mala slzy na krajíčku. Vatrina chémia s Briganom mal fascinovala, už len som čakala kedy to vypukne naplno. Jednoducho tie postavy sú úžasný a majú úžasne premyslené charaktery. Rovnako ako celá kniha. Páčila sa mi scény, kde Vatra zachránila celý pluk, tým že bola schopná obetovať samu seba.

Obálka je úžasná, úplne nádherné a žiarivá a v knižnici musí vyniknúť. Len mi vadí ten štítok v rohu. Škoda, že nemám tieto knihy doma. Túto knihu si musíte prečítať, lebo svet Kristin Cashore je úžasný a výnimočný. Sedem kráľovstiev Ohnivou nekončí, ale pokračuje Iskrivou, na ktorej recenziu sa môžete tešiť už čoskoro.