RECENZIA: Cassandra Clare - Mesto skla

Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 485
Rok vydania: 2013
Séria: Nástroje smrteľníkov
Hodnotenie na Goodreads: 4.36
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče.

Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoju nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu?

Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.

Clary spolu Tieňolovcami má odísť do Idrisu vyhľadať bosoráka Ragnora Fella. Jace nechce aby tam Clary išla, lenže Clary mešká na stretnutie a ich napadnú démoni. Lightwoodovci, Jace a Simon musia prejsť cez portál do Idrisu. Clary je však mocná a otvorí si vlastný portál , kde stiahne aj Luka. Clary zostane u Lukovej sestry a Luke odchádza preč. Simona zavrú do väzenia, lebo jeho schopnosť chodiť po slnku sa Sesii nepáči. Idrisu hrozí nebezpečenstvo  a Valentine sa tam nesmie dostať a nájsť Zrkadlo smrteľníkov, ktoré je však stratené. Clary s Jaceom musia svojho otca zastaviť a zachrániť svoju matku!

Záverečný diel pôvodnej trilógie Nástrojov smrteľníkov bol perfektný! Milujem túto séria, patrí medzi moje obľúbené a tohto som sa už dlho nevedela dočkať. Jace a Clary tu boli skvelí. Magnus a Alec boli úžasní ale oboch asi baví štvať ma.  Magnusove flitrované  čelenky!Ich spoločné scény som čítala x krát. Zlatí sú :-). Bola som celá vyhappená! Clareová to skvele napísala a ukončila, ale som rada, že to rozšírila o ďalšie tri knihy. (A tie by mohli vyjsť čo najskôr v slovenčine.)

Obálky sú krásne! Vôbec mi nevadí, že to nie sú originály. Neviem sa ich nabažiť :-). Stále ich obzerám.
Sebastian ma strašne sral, ale totálne a už od prvej chvíle. No prečo asi, ale to vám povedať nemôžem.  Ale ostatné postavy sa mi veľmi páčili.
Milujem túto sériu a tretí diel rovnako skvelý ako dva predchádzajúce! Touto časťou však séria nekončí a ďalší diel Mesto padlých anjelov vychádza vo februári!