RECENZIA: Stieg Larsson - Dievča, ktoré sa hralo s ohňom

Originálny názov: Flickan som lekte med elden
Počet strán: 471
Rok vydania: 2009
Séria: Millenium
Hodnotenie na Goodreads: 4.17

Anotácia: V druhej časti trilógie Millennium sa do centra diania dostáva LISBETH SALANDEROVÁ. Obvinia ju z trojitej vraždy a stáva sa súčasťou kolotoča, ktorý siaha hlboko do jej temnej minulosti.
LISBETH SALANDEROVÁ sa po dlhých mesiacoch strávených na cestách vracia do Švédska. Vďaka peniazom finančníka WENNERSTRÖMA si nemusí robiť starosti o prežitie, no prichádza do mesta, kde nemá ani priateľov, ani rodinu. MIKAEL BLOMKVIST sa snaží odhaliť vraha svojich priateľov a LISBETH SALANDEROVÁ sa dostáva do situácie, keď sa rozhodne potrestať všetkých tých, ktorí si to zaslúžia. A tak sa ich cesty opäť stretávajú...
Prvá kniha jeho série Millennium Muži, ktorí nenávidia ženy, získala cenu za najlepší severský kriminálny román. V slovenskom preklade vyšla v roku 2008. Jej pokračovanie, ktoré držíte v rukách, bolo o rok neskôr takisto vymenované za švédsky kriminálny román roka.

Lisbeth Salanderová sa vracia do Švédska po takmer roku strávenom po celom svete. Mikael Blomkvist pokračuje v časopise Millenium a začína spolupracovať s Dagom Svenssonom, ktorý sa chystá odhaliť obchody so ženami a prostitúciou. Lenže Daga Svenson s priateľkou Miou Bergmanovou nájdu mŕtvych a hlavnou podozrivou je Lisbeth. Mikael Blomkvist však odmieta veriť tomu, že vrahyňou je Lisbeth a rozhodne sa nájsť pravdu. Chce prísť aj na dôvod jeho smrti, no najprv musí zistiť jeho záverečné zistenie.

Pokračovanie Larssonovho Millenia je perfektné! Asi v polovici kniha sa skvele zvrtlo, čo som nečakala. Je to geniálny príbeh, ktorého sa neviem nabažiť. Nie sú tam momenty, ktoré by ma nudili. Baví ma každá strana. Autor drží čitateľov stále v napätí, až sa nevieme dočkať konca. Druhý diel odhalil šokujúce skutočnosti o Lisbeth, s ktorých som skutočne mimo. Lisbeth je hrdinka, aspoň pre mňa. Považujem ju za jednu z najlepších knižných postáv vôbec.  Mikael je tiež super postava, aj keď je tak trochu kurevník. Ale má skvelé vlastnosti a inštinkty. Ale trochu som mala zmätok v postavách policajtov a Armanského zamestnancoch. Ale dalo sa v tom vysomáriť :-).
Koniec bol perfektný, mal grády, tú správnu zápletku a vďaka nemu sa neviem dočkať ďalšieho dielu. Stieg Larsson vytvoril veľdielo, ktoré je neskutočne dobre napísané, až tak že vás pohltí.
Čítanie som si veľmi užívala, Larsson mal skvelý štýl a severskí autori sú perfektní. Milujem švédsko a Štockholm, určite by som ho rada navštívila :-).
A na záver: Jednoducho si to musíte prečítať!!