štvrtok, 29. augusta 2013

RECENZIA: Nicholas Sparks - To najlepšie zo mňa


Autor: Nicholas Sparks
Originálny názov: The Best of Me
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 253
Rok vydania: 2012
Hodnotenie na Goodreads: 3.81
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Každý by rád veril, že večná láska existuje. Aj ona tomu verila, keď mala osemnásť.

V roku 1984 boli Amanda a Dawson spolužiakmi na strednej škole. Pochádzali z odlišných sociálnych pomerov, napriek tomu medzi nimi vznikla priam osudová láska. Meštiacka spoločnosť severokarolínskeho mestečka Oriental im ju nedopriala. Sklamaná Amanda odišla študovať na vysokú školu a Dawsona po tragickej autonehode zavreli do väzenia.
Nevideli sa celé štvrťstoročie, až kým sa nestretli na pohrebe spoločného priateľa Tucka. Plnia jeho poslednú vôľu a spoznávajú, že staré city sa vracajú s novou silou. Ani jeden z nich nemá šťastný život. Dawson žije sám, pracuje na ropných plošinách v mori a tajne podporuje rodinu, ktorú nechtiac pripravil o otca. Amanda je vydatá, matka troch detí, ale jej vzťah s manželom alkoholikom, poznačený smrťou malej dcérky, stroskotal. Príležitosť zmeniť doterajší život je na dosah ruky, ale... je to ešte možné? Dá sa prepísať minulosť? A je láska naozaj to najcennejšie, čo môže človek darovať?

Amanda a Dawson spolu chodili na strednej škole. Amanda bola populárna a z bohatej rodiny. Dowsonova rodina robila problmy, ale on bol iný. No spoločnosť im ich lásku odoprela a tak sa rozišili. Amanda odišla na univerzitu a Dawsona zavreli do väzenia. Po 25 rokoch je Amanda vydatá, jej manžel je alkoholik a má 3 deti. Dawson pracuje na ropnej plošine a tajne podporuje rodinu, ktorú pripravil o otca. Opäť sa stretnú na pohrebe ich spoločného priateľa Tucka. Príležitosť by opäť spolu je naozaj lákavá, no dokážu odolať.

Táto kniha je strašne krásna a romantická. Sparks napísal krásny romantický príbeh, ktorý ma chytil za srdce. Dawson a Amanda a sa mi veľmi páčili škoda, že s nimi tak osud zahral. Ale veľmi sa k sebe hodili. Dawson mal otrasnú rodinu, bandu idiotov a on k nim orzhodne nepatril. Amanda zase mala debil muža, kotrý ohrozil aj ich deti, čo ma nahnevalo.
Koniec ma dostal. To bolo také silné a emotívne, že som to musela na chvíľu zavrieť a rozmýšľať. Tá obeta proste... Ľutovala som Amandu, mohla stratiť oboch ale strata jedného spôsobila záchranu druhého. Frank bol debil, ale totálny, lebo to bola jeho vina. Tuck sa mi páčil, aj keď zomrel spojil ich a práve preto, že v nich veril. 
Páči sa mi, že použili originálnu obálku, lebo sa k tomuto príbehu veľmi hodí
Odporúčam všetkým milovníkom romantických príbeh, Sparksove knihy vás chytia za srdce.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára