RECENZIA: Nicholas Sparks - Šťastlivec

Autor: Nicholas Sparks
Originálny názov: The Lucky One
Počet strán: 309
Rok vydania: 2010
Hodnotenie na Goodreads: 4.01

Anotácia: Keď vojak americkej námornej pechoty Logan Thibault počas svojej tretej misie v Iraku nájde v piesku fotografiu usmievajúcej sa mladej ženy, chce ju inštinktívne odhodiť. Vezme ju však so sebou na základňu, ale fotografia nikomu nechýba. Až po čase si uvedomí, že ju stále nosí vo vrecku. Thibault sa zrazu stane miláčikom šťasteny, vyhráva v pokri a dokonca prežije smrtiaci súboj, v ktorom zahynú jeho dvaja blízki priatelia. Zdá sa, že iba jeho najlepší priateľ Victor vie vysvetliť, prečo má šťastie: prináša mu ho fotografia, jeho talizman.Doma v Colorade Thibaultovi neobyčajná fotografia s portrétom ženy neschádza z mysle. V presvedčení, že práve ona je nejakým spôsobom kľúčom k jeho osudu, vydá sa na cestu naprieč Amerikou, aby ju našiel. Netuší, že ženou, na ktorú čakal celý život, sa stane silná, ale zraniteľná Elizabeth, rozvedená matka malého chlapca, ktorú stretol v Hamptone v Severnej Karolíne.Thibault zaskočený novým citom uchová príbeh o fotografii a svojom šťastí v tajnosti. S Elizabeth ich spojí vášnivý ľúbostný vzťah. Jeho tajomstvo sa čoskoro stane hrozbou, že zničí nielen ich lásku, ale aj životy.Román Šťastlivec je plný nežnej romantiky a úžasného napätia. Nicholas Sparks nám opäť ponúkol nezabudnuteľný príbeh o prekvapujúcich cestách, po ktorých sa náš život neraz uberá, a o sile osudu doviesť nás k pravej a trvalej láske.

Logan Thibault je americký vojak, ktorý slúžila na 3 misách v Iraku. Na jednej z nich našiel fotku neznámej ženy. Po návrate z misií a nešťastnej smrti priateľa sa ju rozhodne nájsť. Pešo prejde cez celé štáty až dorazí do Severnej Karolíny, kde ju chce nájsť. Zistí, že neznáma žena sa volá Beth, je rozvedená a má syna Bena. Beth s Thibaultom nechce mať nič, preto lebo je mariňák a jej brat zomrel v Iraku. Jej stará mama má však naňho iný názor a zamestná ho. A tak sa Beth s Thibaultom spoznávajú. No Beth však stále nevie o fotke.
Nicholas Sparks je jeden z mojich obľúbených autorov. Po Poslednej piesni je to druhá kniha, ktoré som od neho čítala. Stále nechápem. prečo som čakala až 2 mesiace čo ju mám doma. Sparks napísal krásny romantický príbeh, ktorý ma chytil za srdce, ba na konci so takmer nedýchala, lebo som sa bála, že Thibault....
Thibault sa mi veľmi páčil, bol odvážny, silný, mal vieru a silu. Obdivujem vojakov, hlavne tých, čo si idú brániť vlasť, nie tých čo to robia pre peniaze. Je to česť a pretože majú určitú pokoru a dokážu sa obetovať z lásky k domovu. Beth bola jemná, ale dokázala bojovať za svoju rodinu. Chápem jej prvotnú odmeranosť k Thibaultovi, jednodcuho láska k bratovi.
Túto knihu vám určite odporúčam a určite sa teším aj na ďalšie Sparksove knihy!