utorok, 27. augusta 2013

RECENZIA: Deni Arpášová - Tajomstvo duší

Autor: Deni Arpášová
Originálny názov: Tajomstvo duší
Počet strán: 224
Hodnotenie na Goodreads: 3.67

Anotácia: Berenice Syová je mladé sedemnásťročné dievča, ktoré v jedinej sekunde stratí budúcnosť. Napriek tomu nájde odvahu ujsť a nájsť malý kúsok neba, ktorý bude patriť iba jej. Prstom na mape si zvolí cieľ a mieri do mesta Astória v štáte Oregon. Cestu jej skríži záhadný cudzinec – Jarrold, ktorý od prvej chvíle túži byť s ňou, ale práve jeho blízkosť znamená pre Berenice istú smrť. Obaja vedia, že nemôžu zostať spolu, napriek tomu nestrácajú nádej v spoločnú budúcnosť. Záhad okolo Berenice každým dňom pribúda a mladé dievča zisťuje, že tajomstvá, ktoré si Jarroldova rodina tak veľmi stráži, sa jej týkajú viac, ako si dokázala predstaviť. Každý deň jej nového života je plný prekvapení, ktoré ju posúvajú čoraz bližšie k vyriešeniu rébusu

17-ročná Berenice, prezývaná Eby má letieť s rodičmi do USA na výlet. Pri ceste na letisko však havarujú a ona jediná prežije. Rozhodne sa do Ameriky odísť sama a vyberie si mesto Astória. Stretne  kuchára Willa, ktorý jej pomôže nájsť prácu, domov aj vysokú školu. V noci k nej prichádza neznámy a spí s ňou. V škole ho stretne a zistí, že sa volá Jarrold a je nefil, démon. Prezradí jej, že ona je pre takých ako ona veľmi lákavá,lebo jej aura má 7 farieb. Eby hrozí nebezpečenstvo a jedine Jad ju dokáže ochrániť.

Skvelý nápad, veľmi originálny ale trošku horšie spracovaný. Je to dobrá kniha, ktorá by sa však dala spracovať aj lepšie a má svoje ale. Príbeh mal svoju energickosť, neboli tam zbyčnosti. Autorkin štýl sa mi moc nepáčil, neviem prečo, myslím, že by mohlo vyzerať aj inak.  Páčili sa mi hlavné postavy, Eby a Jad boli super, krásna dvojica. Veľmi sa mi páčil ich vzťah, stále som čakala na ten prvý bozk a nie a nie sa dočkať. Obálka je krásna, veľmi pekná taká žiarivá a vynikne. Pôvodne som túto knihu nemala v pláne čítať, ale narazila som na ňu v knižnici a vravím si prečo nie. A som aj celkom spokojná :-)-
Ak máte radi slovenských autorov, určite sa vám to bude páčiť a preto odporúčam prečítať :-).