pondelok 15. júla 2013

RECENZIA: Viktor Horján - Zápisky z teplého domu

Autor: Viktor Horján & Silvia Lispuchová
Originálny názov: Zápisky z teplého domu
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 144
Rok vydania: 2013
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Má tridsaťsedem a celú polovicu života vie, čo je zač. Predstavujú ho ako Viktora Horjána - homosexuála. Ako jeden z mála hercov si povedal: „No a čo, veď je to tak!“ Svoju orientáciu nikdy nepotreboval zdôrazňovať. Napriek tomu z neho urobili vlajkonosiča homosexuálov, ktorý poburoval národ, keď sa v páre s mužom odvážne postavil na tanečný parket v televíznej šou Let's Dance.

Hral v niekoľkých muzikáloch a už roky ho vídame v divadle GUnaGU, má vlastnú talkshow, spieva šansóny, lebo ako vraví: „Som pestrofarebný.“ A taký je aj jeho život. Aby kamarátovi pomohol dostať sa z rakoviny, nafotil kalendár - nahý v zime v uliciach Bratislavy. Kamarát zomrel a rakovinu dostal Viktor sám. Aby sa z nej vyhrabal, držal hladovku, pil iba šťavy, ale vo svojom milovanom GUnaGu hrať neprestal. Tvrdí, že herectvo sa dá dobre robiť iba vtedy, keď je človek vo svojom osobnom živote vyrovnaný, mal by si byť načistom, kam vlastne patrí. A bol by rád, keby tieto zápisky inšpirovali jeho nevysporiadaných gaykolegov k tomu, aby sami prišli na to, že žiť v klamstve je hlúposť. Vraj sex nám v priemere zaberie asi 15 minút denne. Tak načo robiť také ceremónie?!

Viktor Horján - homosexuál. Takto býva tento herec predstavovaný. Ľudia ho milujú, nenávidia alebo neriešia. Ja obdivujem to, že sa rozhodol vydať túto knihu, lebo plná pravdivosti, súkromia a odhalení.  Viktor si pred ústa servítku nedáva. Priznáva tam svoje zistenia a občas aj svojich kolegov.  Ja som  bola občas šokovaná.
Kniha je doplnená výstrižkami z novín, kde sa Viktor objavil - rozhovory, klebety...
Rada by som ho videla v tej jeho divadelnej talk show alebo pri spievaní šansónov, to by bolo super. 
hovorí otvorene o svojich vzťahoch a citoch, to by som ja nedokázala. Však ja neviem odpovedať poriadne na otázku čo ti je. Ale on hej, on sa nehanbí a ukáže to. Ostatných má doslova u riti. 
Páči sa mi ako opísal svoj vzťah z kamarátom Csongorom Kassaiom alebo so sestrou Danielkou.  Dozvedela som veci, ktoré ma prekvapili a dosť.  Aj to, že herci sú len ľudia.
Na Viktorovi sa mi páči, že sa nepotrebuje nejako zverejňovať, žije ako chce a nerieši ostatných. Občas možno šokuje ale k životu to nepotrebuje. 
Odporúčam túto knihu, je útla, mierne šokujúca a pravdivá. 

1 komentár:

  1. No teda, toto by ma nenapadlo prečítať :D
    Ale pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť