RECENZIA: J. R. R. Tolkien - Pán prsteňov 1: Spoločenstvo prsteňa

Autor: J. R. R. Tolkien
Originálny názov: The Fellowship of the Ring
Počet strán: 453
Rok vydania: 2001
Séria: Pán prsteňov
Hodnotenie na Goodreads: 4.27

Anotácia: Tento príbeh narastal pri rozprávaní, až sa stal dejinami Veľkej vojny o Prsteň a obsahuje mnoho pohľadov do ešte starodávnejších dejín, ktoré mu predchádzali - napísal v predslove k druhému vydaniu J. R. R. Tolkien o tejto vari najznámejšej knižnej trilógii minulého storočia. Čarovný svet elfov a hobitov je paralelným svetom ""veľkých ľudí"". Jeho hlavnou témou je Prsteň ako ohnivko, ktoré ho púta k Hobitovi. Proti akýmkoľvek alegóriám sa autor bránil a všetky možné posolstvá a vnútorné významy spájané s jeho knihou sa mu zo srdca protivili. Preto je túto knihu potrebné chápať ako najobľúbenejšie dejiny pradávneho veku a nijako inak.

Frodo Bublík je synovec Bilba Bublíka, ktorého všetci poznajú vďaka jeho ceste po Stredozemi. No takmer nik nevie,  že Bilbo sa stal nositeľom Veľprsteňa.  Bilbo sa rozhodne opustiť Hobitov a svoj majetok necháva Frodovi aj s prsteňom. Frodo sa musí vydať na cestu. Berie so sebou priateľov Sama, Chica a Pipina. Musia nájsť Gandalfa a tak putujú. Cestou stretnú Chodca - Aragorna, priateľa Gandalfa, ktorý im pomôže a dovedie ich až k Bilbovi. Tak vzniká Spoločenstvo prsteňa na čele s Gandalfom a Aragornom, Frodom a ďalšími. Musia chrániť Froda aby mohli prsteň zničiť. Podarí sa im prsteň uchrániť pred zlými silami?

Čo som na seba zase ušila? Tolkien. Musela som sa zblázniť, lebo táto séria ma myslím dorazí.  Je také jednotvárne aj keď je to dobré. Ale prakticky nič také závažné sa tam nedeje. Má to strašne malú gradáciu a väčšinou len idú, idú a idú. Tolkien mal zvláštny štýl písania ale určite vytvoril úžasný svet plný dobrodružstiev, nadprirodzena a jedinečných postáv.  Potom sa to už trochu rozbehlo, páčili sa mi scény keď vznikalo Spoločenstvo alebo s elfmi. Z postáv sa mi páčil najviac Gandalf, Aragorn, Frodo, Galadriel a Legolas. Určite nebudem závislá na tejto sérii ale rada by som si pozrela filmy (lebo by som ich musela niekde na nete nájsť).  Momentálne sa nehrniem do čítania druhej časti, času dosť ale dočítam túto sériu aby som vedela ako to skončí.
Ak patríte medzi fans tejto sériu na tohtoročnej Pohode ( 11. - 13. júl) má svoj literárny stan aj Martinus.sk a v už túto sobotu o 14.00 tam nájdete tímový kvíz Pána prsteňov!